شناسهٔ خبر: 66696319 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

وجود بیش از ۷ هزار و ۸۰۰ هنرستان در کشور

وزیر آموزش و پرورش گفت: سطح کشور بیش از ۷ هزار و ۸۰۰ هنرستان داریم و یکی از کارهای خوب هنرستان ایجاد رشته های متناسب با علائق هنرجویان است. وزیر آموزش و پرورش گفت: سطح کشور بیش از ۷ هزار و ۸۰۰ هنرستان داریم و یکی از کارهای خوب هنرستان ایجاد رشته های متناسب با علائق هنرجویان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش  در سفر یک روزه به شیراز در نشست مشترک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز و استاندار فارس در مراسم رونمایی از پوستر مدموقر با موضوع حجاب و عفاف اظهار کرد: در راستای معرفی ایران به جهان، آموزش زبان فارسی به خارجی ها همواره در هر سطحی مورد تاکید ما بوده است. در بحث مد و لباس باید دانست فطرت انسان به گونه ای است که عفت و پوشش را دوست دارد.

صحرایی تصریح کرد: در سطح کشور بیش از ۷ هزار و ۸۰۰ هنرستان داریم و یکی از کارهای خوب هنرستان ایجاد رشته های متناسب با علائق هنرجویان است،دانش آموزان ما در هنرستان ها با علاقه به سمت رشته های مرتبط با پوشاک مثل طراحی دوخت می روند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: امروز مهم ترین مأموریت ما در جامعه اقناع است و چنانکه دانشمندان تاکید کرده اند کسی قدرتمند است که توان گفتمان سازی بیشتری داشته باشد.

وی صلابت و قدرت هر جامعه‌ای را به میزان قدرت گفتمان سازی آن دانست و افزود:در بحث پوشاک و مد لباس نگاه ما باید اقناعی باشد.

عضو کابینه دولت مردمی سیزدهم گفت: پیشنهاد می شود زمینه ای ایجاد شود تا هنرستان های فنی حرفه‌ای ما در تولید پوشاک با سایر بخش ها رقابت کنند.ل

حجت الاسلام لطف الله دژکامنماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز، اظهار کرد: امیدواریم شیرازی ها همچون گذشته نقش تاریخی خود را در ارائه یک گفتمان جدید، ایفا کنند.

حجت الاسلام دژکام افزود: یکی از معجزات قرآن کریم این است که هر گوشه ای از زندگی انسان را بخواهیم بررسی کنیم محتوای آن در قرآن آمده است.

محمد هادی ایمانیه؛ استاندار فارس نیز در این جلسه بااشاره به شعار سال گفت: پیشنهاد وزیر آموزش و پرورش در فراهم کردن زمینه رقابت در تولید پوشاک، ایده ای ارزشمند است که باید در دستور کار قرار گیرد.

 

شایان ذکر است: دراین نشست  اسماعیلی فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشت و از پوستر مدموقر با موضوع حجاب و عفاف رونمایی شد.

انتهای پیام/ 

نظر شما