شناسهٔ خبر: 66696281 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ترفند کلاهبرداران رمز ارز

دلار بدهید، زمین‌های خیالی تحویل بگیرید

اعضای باند سرمایه گذاری رمز ارز با ۶۰ هزار میلیارد ریال کلاهبرداری به دام پلیس فارس گرفتار شدند.

صاحب‌خبر -

دلار بدهید، زمین‌های خیالی تحویل بگیرید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس فرمانده انتظامی فارس بیان کرد: در پی شکایت تعداد زیادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری به بهانه سرمایه‌گذاری در بازار رمز ارز، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
سردار رهام‌بخش حبیبی ادامه داد: کارشناسان تحقیقات خود را آغاز کردند و پس از ۴ ماه کار فنی و تخصصی، ۱۱ نفر از اعضای این باند را شناسایی و طی چند عملیات آنها را در شیراز دستگیر کردند.
او با اشاره به اینکه ۶ نفر دیگر از اعضای این باند متواری شده و در کشور‌های همسایه مخفی شده‌اند اعلام کرد: این افراد هم از طریق پلیس بین‌الملل اعلان وضعیت قرمز شده و در اسرع وقت شناسایی و دستگیر خواهند شد.
او گفت: شکات در اظهارات خود بیان کردند، چند ماه پیش در فضای مجازی با سایتی با عنوان orbitnetwork.net آشنا شدند و مدیران این سایت خود را یک شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری معرفی کرده بودند که افراد مختلف می‌توانند به صورت دلاری در این شرکت سرمایه‌گذاری و سود دریافت کنند.
فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: این شرکت برای جلب اعتماد قربانیان خود در چند ماه ابتدایی ثبت نام کاربران، سود‌های زیادی به حساب افراد واریز می‌کرده و کاربران برای افزایش سود بیشتر به سرمایه گذاری‌های بیشتر مشتاق می‌شدند.
سردار حبیبی تصریح کرد: این باند کلاهبرداری پس از جلب اعتماد کاربران به جای سود دلاری، توکن، یکسری زمین در محیط متاورس ارائه کرده که هیچ ارزش دلاری و یا ریالی نداشت.
سردار حبیبی با بیان اینکه این باند در چند استان دیگر از جمله بوشهر کلاهبرداری کرده‌اند، گفت: تا کنون بیش از ۱۰۰ شاکی به پلیس فتا استان فارس مراجعه کرده اند که با بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان فنی، اعضای شرکت تاکنون ۶۰ هزار میلیارد ریال از کاربران خود کلاهبرداری کرده‌اند.
سردار حبیبی هشدار داد کاربران فضای مجازی هرگز فریب تبلیغات اغوا کننده را نخورند؛ زیرا مجرمان سایبری با استفاده از ترفند‌های تبلیغاتی فریبنده در سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها مبنی بر کسب درآمد بالا از طریق تولید یا خرید و فروش و سرمایه گذاری ارز دیجیتال و یا خرید زمین در محیط متاورس از کاربران کلاهبرداری می‌کنند.
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir (بخش ارتباطات مردمی) و یا از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان در میان بگذارند.

نظر شما