شناسهٔ خبر: 66695996 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

خواب بهاری عمیق مسکن در تهران+جدول قیمت خواب بهاری عمیق مسکن در تهران+جدول قیمت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، واسطه‌گران ملکی در تهران، با تایید آمار بانک مرکزی از کاهش قابل توجه معاملات ملکی در فروردین ماه امسال خبر دادند و به گفته آنها، با وجود اینکه هر سال در فروردین به دلیل تعطیل بودن بازار در نیمی از ماه وضعیت راکد است؛ اما سال جاری نسبت به سال‌های گذشته رکود

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، واسطه‌گران ملکی در تهران، با تایید آمار بانک مرکزی از کاهش قابل توجه معاملات ملکی در فروردین ماه امسال خبر دادند و به گفته آنها، با وجود اینکه هر سال در فروردین به دلیل تعطیل بودن بازار در نیمی از ماه وضعیت راکد است؛ اما سال جاری نسبت به سال‌های گذشته رکود بیشتری حاکم بود است.

خبر مرتبط
خبر مهم برای متقاضیان خانه/ اجاره 99 ساله  اراضی پروژه‌های نهضت ملی مسکن
خبر مهم برای متقاضیان خانه/ اجاره 99 ساله اراضی پروژه‌های نهضت ملی مسکن

اقتصادنیوز: معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: در راستای استفاده از ظرفیت‌های مردمی و تحقق شعار سال دولت اراضی پروژه‌های نهضت ملی مسکن را به صورت اجاره ۹۹ ساله به متقاضیان واگذار می‌کند.

اکثر واسطه‌گران علت افت کاهش معامله در فروردین را برخی از سخنرانی‌ها یا نوسانات ارزی می‌دانستند که بر رفتار و تصمیمات خریداران و فروشندگان اثر گذاشته است و برخی نیز، تنش‌های سیاسی و برخی تحرکات نظامی را بی تاثیر در این اتفاق نمی‌دانستند.

 بنا به گزارش بانک مرکزی، تعداد معاملات و قیمت خرید و فروش مسکن در تهران در فروردین 1403، 1508 فقره بوده و نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل(فروردین 1402)، با کاهش 14.2درصدی همراه بود چراکه فروردین سال گذشته، 1757 فقره معامله انجام شد.

بررسی بازار خریدوفروش در اردیبهشت نشان می‌دهد که هم‌اکنون نیز وضعیت در رکود و خواب بهاری به سر می‌برد؛ در محله نارمک، واحدی 69 متری و 17 سال ساخت، 4 میلیارد و 650 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در محله پاسداران، برای آپارتمانی با 120 مترمربع زیربنا و 10 سال عمربنا، 16 میلیارد و 200 میلیون تومان و در محله کریم خان، برای آپارتمانی 90 متری و 30 سال ساخت، 8 میلیارد و 500 میلیون تومان تعیین شده است.

9999

 
همچنین بخوانید
  • توصیه مهم به خریداران مسکن/ زمان طلایی خرید مسکن رسید
  • خرید مسکن برای کارگران رویا شد
  • اتفاق عجیب در بازار مسکن تهران
  • فقر در تهران به اوج رسید!

منبع: eghtesadnews-647166

نظر شما