شناسهٔ خبر: 66695940 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

تفاهم نامه همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری فارس منعقد شد

سه تفاهم نامه با موضوع تکمیل و بهره‌برداری کتابخانه‌های عمومی، تعمیر و تجهیز مجتمع‌های فرهنگی و هنری، تکمیل و بهره‌برداری از مجتمع‌های فرهنگی و هنری مابین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری فارس برای توسعه بیش از پیش فرهنگ، هنر و کتابخوانی به امضا رسید. سه تفاهم نامه با موضوع تکمیل و بهره‌برداری کتابخانه‌های عمومی، تعمیر و تجهیز مجتمع‌های فرهنگی و هنری، تکمیل و بهره‌برداری از مجتمع‌های فرهنگی و هنری مابین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری فارس برای توسعه بیش از پیش فرهنگ، هنر و کتابخوانی به امضا رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،  در پایان سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان فارس سه تفاهم‌نامه همکاری مابین این وزارتخانه و استانداری فارس به امضای طرفین رسید.
 استاندار فارس در حاشیه امضا این تفاهم‌نامه‌ها با بیان اینکه کالبد جامعه، ریشه در فرهنگ، هنر و مولفه‌های تشکیل دهنده آنها دارد گفت:فضاهای فرهنگی بعنوان یکی از زیرساخت های اساسی برای شناساندن ویژگی های فرهنگی، ارتقا کیفیت فرهنگ بومی منطقه و برقراری و هنری در سطح استان تلقی می‌شود.
 ایمانیه افزود: به جهت تامین اعتبار مورد نیاز تکمیل و بهره‌برداری پروژه‌های نیمه تمام مجتمع‌های فرهنگی و هنری در سطح استان تفاهم نامه ای با موضوع تامین پنجاه درصدی اعتبار مورد نیاز از جانب وزارت ارشاد و استانداری فارس هر کدام به میزان ۷۵۰ میلیارد ریال با امضا رسید.
 
نماینده عالی دولت در فارس در بخش دیگر سخنان خود به اهمیت مجتمع های فرهنگی و هنری و لزوم برخورداری آن ها از شرایط و امکانات و وضعیت مطلوب سخن گفت و ادامه داد: تفاهم نامه ای با وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تامین اعتبار برای تعمیر و تجهیز مجتمع های فرهنگی و هنری استان به امضا رسانده‌ایم و متعهد شدیم که هر یک مبلغ ۴۵۰ میلیارد ریال را در این زمینه تامین و هزینه کنیم.
 
 محمد هادی ایمانیه همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری ما بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری فارس در خصوص تکمیل و بهره‌برداری کتابخانه‌های عمومی استان هم خبر داد و گفت: کتابخانه تنها نهاد اجتماعی شناخته شده‌ای است که زمینه کتابخوانی را فراهم و امر مطالعه را ترویج نموده و موجودیت آن خود به خود هدف نمی‌باشد بلکه هدف اصلی، خدمت به مردم جامعه است که با توجه به وجود پروژه‌های نیمه تمام احداث کتابخانه عمومی در سطح استان، اتمام و بهره‌برداری این پروژه‌ها ضروری به نظر می‌رسد.
 وی خاطرنشان ساخت: تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره‌برداری پروژه‌های نیمه تمام کتابخانه‌های عمومی در سطح استان فارس به مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد ریال به نسبت مساوی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استان فارس در سال ۱۴۰۳ تامین و هزینه خواهد شد.

انتهای پیام 

نظر شما