شناسهٔ خبر: 66695902 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

صرفه جویی ۱۰ میلیون دلاری با تولید فرآورده‌های فولادی در کشور

یک گروه صنعتی فعال در کشور با تولید سالیانه ۱۲۰هزار تن فولاد نیاز کشور را تامین و زمینه ساز دست کم ۱۰ میلیون‌دلار صرفه جویی ارزی شده است.

صاحب‌خبر -

 جوان آنلاین: روح الله دهقانی معاون علمی رئیس جمهور، با حضور در شهرک صنعتی بشل در سوادکوه از خطوط تولید گروه صنعتی فولاد بهمن بازدید کرد و با فعالان این شرکت‌ها به گفتگو نشست.

به گزارش فارس، گروه صنعتی فولاد بهمن با تولید سالیانه ۱۲۰هزار تن، نیاز صنایع کشور به انواع ورق‌های رنگی و گالوانیزه را تامین می‌کند و زمینه ساز دست کم ۱۰ میلیون‌دلار صرفه جویی ارزی شده است. این مجموعه صنعتی با برخورداری از بزرگ‌ترین خط تولید ورق‌های گالوانیزه در کشور، فرصت اشتغال برای بیش از ۳۰۰ نفر نیروی انسانی را به صورت‌های مستقیم و‌غیر مستقیم فراهم کرده استهمچنین شرکت سرآمد رنگ شمال با ظرفیت تولید رنگ تا ۱۸ تن در سال از زیرمجموعه‌های گروه فولاد بهمن به شمار می‌رود که در تولید انواع رنگ‌های صنعتی و کویل کوتینگ توانمند است.

تولید محصولات دانش بنیان بسته بندی مواد غذایی
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور در ادامه بازدید‌های خود از واحد‌های صنعتی و دانش ینیان استان مازندران با حضور در شرکت مازرون، از خطوط تولید محصولات بسته بندی، تولید انواع فوم‌های پلی اتیلن، طروف یک‌بار مصرف، یونولیت و پلاستوفوم بازدید کرد. هلدینگ دانش بنیان مازرون فوم در زمینه تولید و عرضه انواع ظروف فومی، فوم پلی اتیلن و فوم پلی استایرن آغاز به کار نمود.

با چهار خط تولید فعال، برای بیش از ۲۰۰ نفر از نیروی انسانی استان، اشتغال پایدار ایجاد کرده است. ایـن گروه عظیم صنعتی با هدف عرضه محصولات نوین و مقرون به صرفه در زمینه صنعت ساختمان، بسته بندی، ایزولاسیون و ظروف فومی، با چهار کارخانه تولیدی مجهز به ماشین آلات و تجهیزات مدرن در استان مازندران فعالیت دارد و با همکاری کارشناسان و متخصصین مجرب و کار آزموده به تولید انواع ظروف فومی، فوم پلی استایرن و فوم پلی اتیلن با کیفیت بـسیار بالا و متناسب با نیاز و سلیقه مصرف کننده پرداخته است.

در حال حاضر ۱۶هزار متر مربع سالن تولید و بیش از۲۵۰ نفر نیروی انسانی از ظرفیت‌های این مجموعه دانش بنیان است. محصولات مازرون به کشور‌های مختلفی منطقه، اروپا و آفریقا صادر شده است.

صادرات این مجموعه دانش‌بنیان، سال گذشته از مرز ۱۰۰۰ کانتینر عبور کرد و توانسته است ارزآوری قابل توجهی را برای کشور به همراه بیاورد.

ظروف کشتارگاهی با جذب خونابه جزو محصولات دانش بنیان این شرکت به شمار می‌رود و زمینه افزایش ماندگاری فرآورده‌ها را به همراه می‌آوردتجاری سازی و استفاده از فوم‌های پلی اتیلن این شرکت، زمینه را برای کاهش هزینه‌های ساختمانی فراهم کرده است.

فوم‌های پلاستوفوم از دیگر محصولات به شمار می‌رود و شرکت توانسته ژئوفوم را که کاربرد‌های گسترده‌ای در ساختمان‌های اروپا دارد تولید کند، اما در کشور از آن استقبال نشده است.

مبلمان سبز یکس دیگر از محصولات این شرکت است که در ساخت ان از هیچ درختی استفاده نمی‌شود و متشکل از محصولات این شرکت است. تشک آنتی رفلاکس از دیگر محصولاتی است که با قیمت کمتر از یک دوم نمونه خارجی تولید می‌شود و زمینه ساز صرفه جویی ارزی شده است.

فاز دو با ظرفیت محصولات زیست تخریب پذیر، PLA کامپاند‌ها و‌محصولات زیست تخریب پذیر در کشور است. مرکز نوآوری مازرون با بورس ایده، طرح‌ها و ایده‌های مرتیط با فرآیند کاری این شرکت مورد حمایت قرار می‌گیرد.

نظر شما