شناسهٔ خبر: 66695790 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش:

در بحث مد و لباس نگاه‌ مسئولان باید اقناعی باشد

زهرا عسگری

وزیر آموزش و پرورش، مهم‌ترین مأموریت امروز مسئولان در جامعه را اقناع دانست و تأکید کرد که در مبحث مد و لباس باید نگاه‌ها اقناعی باشد.

صاحب‌خبر -

رضا مراد صحرایی امروز، ۲۷ اردیبهشت در سفر یک روزه به شیراز در نشست مشترک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز و استاندار فارس در مراسم رونمایی از پوستر مدموقر با موضوع حجاب و عفاف اظهار کرد: در راستای معرفی ایران به جهان، آموزش زبان فارسی به خارجی‌ها همواره در هر سطحی مورد تاکید ما بوده است. در بحث مد و لباس باید دانست فطرت  انسان  به گونه‌ای است که عفت و پوشش را دوست دارد.

وی تصریح کرد: در سطح کشور بیش از ۷ هزار و ۸۰۰ هنرستان داریم  و یکی از کارهای خوب هنرستان  ایجاد رشته‌های متناسب با علائق هنرجویان است، دانش‌آموزان ما در هنرستان‌ها با علاقه به سمت رشته‌های مرتبط با پوشاک مثل طراحی دوخت می‌روند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: امروز مهم‌ترین مأموریت ما در جامعه اقناع است و چنانکه دانشمندان تاکید کرده‌اند کسی قدرتمند است که  توان گفتمان‌سازی  بیشتری داشته باشد.

مراد صحرایی، صلابت و قدرت هر جامعه‌ای را به میزان قدرت گفتمان‌سازی آن دانست و افزود: در بحث پوشاک و مد و لباس نگاه ما باید اقناعی باشد.

عضو کابینه دولت مردمی سیزدهم گفت: پیشنهاد می‌شود زمینه‌ای ایجاد شود تا هنرستان‌های فنی حرفه‌ای ما در تولید پوشاک با سایر بخش‌ها رقابت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز در این مراسم اظهار کرد: امیدواریم شیرازی ها همچون گذشته نقش تاریخی خود را در ارائه یک گفتمان جدید، ایفا کنند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام افزود: یکی از معجزات قرآن کریم این است که هر گوشه‌ای از زندگی انسان را بخواهیم بررسی کنیم، محتوای آن در قرآن آمده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمد هادی ایمانیه، استاندار فارس نیز در این جلسه با اشاره به شعار سال گفت: پیشنهاد وزیر آموزش و پرورش در فراهم کردن زمینه رقابت در تولید پوشاک، ایده‌ای ارزشمند است که باید در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام

نظر شما