شناسهٔ خبر: 66695689 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

معاون امور صیانتی حوزه‌های علمیه:

حوزه علمیه؛ انقلابی، در صحنه و پای کار نظام است

حجت الاسلام والمسلمین سپاسی آشتیانی گفت: حوزه اصیل و حوزه مناسب حوزه‌ای است که هرچه از کانون آن دور شویم تاثیر گذار باشیم و هرچه به کانون آن نزدیک شویم به قوت و قدرت نزدیک شویم که مانند کانون نور عمل می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا استان فارس، حجت الاسلام والمسلمین کاظم سپاسی آشتیانی معاون امور صیانتی حوزه‌های علمیه در سفر به استان ضمن حضور در شورای اداری حوزه علمیه فارس با استناد به آیه ۱۹ سوره حشر گفت: انسان اگر از ذکر الله دور شود به یک ابتلا دچار می شود که آن ابتلا فراموشی خود است و اگر خود را فراموش کرد قرآن می‌فرماید «هم الفاسقون» و اتفاقا اگر خودش را فراموش کرد کاری می‌کند که به ضرر خودش می‌باشد.

وی تصریح کرد: حوزه اصیل و حوزه مناسب حوزه‌ای است که هرچه از کانون آن دور شویم تاثیر گذار باشیم و هرچه به کانون آن نزدیک شویم به قوت و قدرت نزدیک شویم که مانند کانون نور عمل می کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سپاسی آشتیانی تأکید کرد: باید خودمان ابتدا عامل باشیم طلاب نباید از کارکنان یأس و ناامیدی ببینید که این باعث تضعیف آنها می‌شود. طلاب اگر در مدیران صداقت، صبر، امید و تقوا را ببینند انگیزه پیدا می‌کنند و تقویت می‌شوند.

وی بیان کرد: جایگاه خود را بشناسیم بدانیم که حوزه متعلق به امام زمان علیه السلام است و باید بدانید که این توفیق و یا امتحان است که این جایگاه مهم را به شما سپرده‌اند پس باید با انگیزه و پشتکار کار را انجام دهید.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: کار امام زمان علیه السلام وقت ندارد باید در تمام ساعات جوابگوی طلاب باشیم و شب و روز معنا ندارد باید توجه داشت آن چه که ارزش دارد در این جایگاه قرار گرفتن و خدمت کردن است ، تا می‌توانید به طلاب انگیزه دهید و به طلاب هویت ببخشید.

وی در پایان اظهار کرد: اکنون حوزه ما، یک حوزه انقلابی و در صحنه و پای کار نظام ایستاده است مثلا در کرونا تنها طلاب بودند که پای کار نظام و مردم ایستادند . این هویت طلبه است و شهیدانی چون آرمان علی‌وردی، مویدی، عرفانی‌نیا و… در همین حوزه رشد کردند.

نظر شما