شناسهٔ خبر: 66695687 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تبلیغات/آجر نسوز را از کجا بخریم؟| آجر نسوز با قیمت باورنکردنی

صاحب‌خبر -

رپرتاژ آگهی – چکیده : آجر نسوز به عنوان یکی از انواع متریال های خاص معماری، کاربردهای زیادی دارد. برای خرید آجر نسوز با قیمت باورنکردنی مطلب زیر را مطالعه کنید.

 

آجر نسوز یکی از اجزای مهم در ساخت و ساز است که امروزه مصرف آن فراتر از اینکه تنها در امور ساختمانی مورد استفاده قرار بگیرد، شده و تبدیل به یک ابزار برای دکوراسیون داخلی و خارجی و حتی در صنایع خاص شده‌است. در این مطلب قصد داریم هر چیزی که باید درباره آجر نسوز بدانید، مثل اینکه آجر نسوز را از کجا بخریم، در اختیارتان بگذاریم. پس، تا پایان با ما همراه باشید.

آجر نسوز چگونه ساخته می‌ شود؟

آجر نسوز یکی از پرکاربردترین متریال ساختمانی شناخته می‌شود که بخاطر ویژگی‌های خاصی مثل نسوز بودن، در امور ساختمانی، دکوراسیون داخلی و تهیه سازه‌های مدرنی که نیاز به مقاومت در برابر حرارت و یخ‌ردگی دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حالت کلی، آجر نسوز از فرآیندهای پرس خشک، گل سفت و پرس گرم که در ساخت آجرهای ساختمانی به کار گرفته می‌شود، به وجود می‌آید.

برخی از مواد، از جمله کانی کک متالوژی و آلومینیوم نیاز به پخت در کوره‌های دوار دارند تا قبل از اینکه مواد خرد شده و اندازه‌شده را به شکل‌ آجر نسوز بسازند، در آن تراکم و مقاومت لازم را ایجاد کنند. در طول این فرایند، مواد خام در یک کوره الکتریکی ذوب شده و سپس به شکل مذاب در قالب های مخصوص ریخته می‌شوند. این قالب‌ها انواع مختلفی دارند که بر حسب کاربرد آجر نسوز مورد استفاده قرار می گیرند.

 

انواع کاربردهای آجر نسوز

همانطور که گفته شد، آجر نسوز براساس اینکه قرار است در چه کار و صنایعی استفاده شود، قالب‌های مخصوص به خود را دارد. همین موضوع باعث شد تا در ادامه، انواع کاربردهای مورد انتظار از آجر نسوز را به شما معرفی کنیم.

آجر نسوز شومینه

شومینه یک وسیله گرمایشی در خانه‌های ویلایی و مدرن محسوب می‌شود که هم زیبایی خاصی به محیط می‌بخشد و هم قدرت بالایی در گرم‌کردن محیط دارد. در شومینه، برای هر چه زیباترکردن فضا، از آجرهای نسوزی که به شکل کنده درخت تهیه شده‌اند، استفاده می‌شود تا تصویری از طبیعت را در محیط خانه ایجاد کند. آجر نسوز شومینه رنگ‌های مختلفی دارد که براساس سبک و سیاق دکور منزل قابل تهیه است.

آجر نسوز نما

قطعا شما هم در اطراف خود دیده‌اید که در بخشی از دکور داخلی و خارجی یک خانه از نمای آجر استفاده می‌شود و در همان نگاه اول حدس زده‌اید که این یک آجر معمولی نیست. در سال‌های اخیر مصرف آجر نسوز نما برای ویلاها یا خانه‌هایی که می‌خواهند یک دکور خاص و یونیک داشته باشند، رو به افزایش بوده‌است. به این نمونه از آجرها، آجر نسوز دکوراتیو هم گفته می‌شود،

آجر نسوز کوره

شاید جالب باشد که بدانید، کوره‌هایی که در نانوایی‌هایی مثل سنگک مشاهده می‌کنید هم از آجر نسوز استفاده می‌کنند. پس عجیب نیست که این روزها آجر نسوز را در هر گوشه و کناری ببینید. آجر نسوز کوره این امکان را فراهم می‌کند که نان‌ها در فضایی که با آجرهای نسوز پوشانده شده و حرارت را بدون آسیب حفظ می‌کند، بپزد و تحویل شما بدهد.

آجر نسوز باربیکیو

آجر نسوز باربیکیو همان چیزی است که می‌تواند شما را در محیطی مثل حیاط یا باغ دور هم جمع کند تا در کنار معاشرت با خانواده و عزیزان کباب‌های خود را در فضای امن و بدون نگرانی از سوختن و آتش‌گرفتن، تهیه کنید. آجر نسوز سفید یا حتی رنگ‌های دیگر در این نمونه از صنایع کاربرد زیادی دارد تا با محیط اطراف کنتراست و هارمونی ایجاد کند.

 

قیمت آجر نسوز

قیمت آجر نسوز به عوامل متعددی مثل: اندازه، رنگ، ابعاد، نوع کاربرد و غیره بستگی دارد. بعضی از فاکتورهایی که می‌تواند روی قیمت آجر نسوز تاثیر بگذارد را در ادامه مورد بررسی قرار داده‌ایم.

۱. کیفیت مواد اولیه به کار رفته

از جمله مواردی که تعیین‌کننده قیمت آجر نسوز را تعیین می‌کند، کیفیت موادی است که در ساخت آن به کار می‌رود. از گذشته این را شنیده‌ایم که هر چقدر پول بدهید، آش می‌خورید. بنابراین، هر چقدر کیفیت مواد اولیه آجر نسوز بالاتر باشد، طبعا قیمت آن هم افزایش پیدا می‌کند. حالا شاید از خود بپرسید که این مواد اولیه چه ویژگی‌هایی دارند. در ساخت آجر نسوز می‌توان از ترکیباتی استفاده کرد که عبارتند از؛

  • خاک نسوز
  • ترکیبات شیمیایی به کار رفته در ساخت
  • کیفیت مواد اولیه
  • تجهیزاتی که در تهیه آجر نسوز استفاده می‌شود.

۲. طرح و رنگ

شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که قیمت آجر نسوز شومینه با آجر نسوز نما یکسان باشد. علاوه‌بر اینکه تکنیک‌های ساخت این دو کاملا متفاوت است، اندازه، طرح و رنگ آن‌ها هم هیچ شباهتی به هم ندارد. پس، بدیهی است که طرح و رنگ در تعیین قیمت آجر نسوز تاثیر می‌گذارد.

نحوه خرید و فروش آجر نسوز

شرکت‌های زیادی هستند که در زمینه فروش آجر نسوز فعالیت می‌کنند و این به شما بستگی دارد که چگونه شرکت‌ها را براساس قیمت و کیفیت طبقه‌بندی می‌کنید. با این‌وجود، برای خرید آجر نسوز باید نوع مصرف خود را مشخص کرده، ابعاد را در نظر بگیرید و با کمک تجربیات فروشنده، بهترین نوع را خریداری کنید تا دیگر از خود نپرسید که آجر نسوز را از کجا بخریم.

کلام پایانی

آجر نسوز یکی از انواع مصالح است که در امور ساختمانی، صنعتی و سازه‌های مدرنی مثل فر پیتزا یا کوره کاربرد دارد. در این مطلب تلاش کردیم تا به‌طور مختصر و مفید اطلاعاتی درباره قیمت، کاربرد و نحوه ساخت آجر نسوز به شما بدهیم تا با اطلاع از این موارد به خرید آجر نسوز در انواع مختلف آن بپردازید. امیدواریم که این اطلاعات برای شما کاربردی و مفید باشد.

 

نظر شما