شناسهٔ خبر: 66695647 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

ازغدی: تنها اتحاد امت اسلامی می‌تواند اسرائیل را شکست دهد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بر اتحاد همه ملت‌های ترک و عرب و فارس تاکید کرد و شکل‌گیری امت اسلامی را تنها راه شکست اسرائیل و نجات فلسطین دانست. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بر اتحاد همه ملت‌های ترک و عرب و فارس تاکید کرد و شکل‌گیری امت اسلامی را تنها راه شکست اسرائیل و نجات فلسطین دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ نشست «تاب آوری غزه الگوی مقاومت فرهنگی»، ۲۶ اردیبهشت با حضور حسن رحیم‌پور ازغدی؛ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ منیر شفیق، نویسنده و اندیشمند فلسطینی؛ جبار شجاعی، عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع)؛ رقیه سادات موسوی، پژوهشگر حوزه مقاومت (دبیر نشست) در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شد.

حسن رحیم‌پور ازغدی؛ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه با اشاره به اینکه جنگ غزه توانسته است ده قفل مهم در دنیا را بشکند، گفت: قفل اول، شکست اسرائیل شکست ناپذیر بود، غرب و شرق، مسلمان و غیر مسلمان اسرائیل را شکست ناپذیر می‌دانستند، شکست اسرائیل با شکستی که حزب‌الله به او وارد کرد شروع شد ولی نوع آن شکست دفاعی بود و اسرائیل امروز با طوفان الاقصی، شکست مبارزه‌ای را متحمل شده است.

ازغدی قفل دوم را آشکار شدن چهره منافق آمریکا و انگلیس برشمرد و افزود: آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان در تمامی جنگ‌ها همراه اسرائیل بودند و در جنگ غزه شاهد حضور کماندو‌های آنها بودیم، این همراهی چهره منافق آنها را برای مردم دنیا آشکار کرد.

وی ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی جنگ جهانی سوم شروع شده است، فاز اول آن جنگ عراق برعلیه ایرن بود که اکثر دولت‌ها حتی کشور‌های اسلامی برعلیه کشور ما وارد جنگ شدند، فاز دوم آن مبارزه با نیرو‌های مقاومت لبنان، سوریه و یمن بود و اکنون فاز سوم آن با جنگ غزه رقم خوره است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: فاز سوم این جنگ با طوفان الاقصی وارد اسرائیل شده است، مسئله این جنگ فقط غزه نیست، مسئله مهم تغییر ژئوپلیتیک جهان است.

ازغدی شکست امت‌های عربی، ترکی و فارسی را به عنوان شکسته شدن قفل سوم عنوان کرد و بیان داشت: هیچکدام از این امت‌ها نمی‌تواند اسرائیل را شکست، تنها امتی که قدرت شکست اسرائیل را دارد، امت اسلام است، فقط اسلام است که می‌تواند فلسطین را نجات دهد، مسئله فلسطین مسئله اسلام و مسئله‌ای انسانی است.

وی مردم امروز غزه را با ایمان‌ترین نسل مردم فلسطین توصیف کرد و افزود: قدرت مردم از قدرت‌های چریکی و نظامی بالاتر است، مردم امروز غزه از پدرانشان شجاع‌تر و از مادرانشان با ایمان‌تر هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی شکست امپریالیسم رسانه‌ای آمریکا را قفل چهارم و مهم‌تر از شکست گنبد آهنین دانست و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین ضربه‌های وارده ضربه رسانه‌ای و ضربه زدن به گنبد رسانه‌ای بود.

وی تاکید کرد: مهمترین علت شکست قدرت رسانه‌ای که آمریکا آن را با تکیه بر هالیود ساخته بود، فضای مجازی و انتشار جنایات و شکست‌های رژیم صهیونیستی از طریق آن بود.

ازغدی ادامه‌داد: در جنگ غزه، خون نیروی شیعه مقاومت لبنان با خون نیروی سنی مقاومت حماس با هم آمیخته شد و موجب شکسته شدن پنجمین قفل یعنی تفاوت‌ها و تفرقه‌های مذهبی شیعه و سنی شد.

عضو شورای انقلاب فرهنگی گفت: قفل ششم افشای چهره برخی از روشنفکران غربی است که ریختن خون مردم فلسطین را جایز می‌دانند، در صورتی که دانشجویان و اساتید دیگر به دلیل حمایت از فلسطین دستگیر می‌شوند.

وی ادامه داد: هفتمین قفل شکسته شده افشای چهره واقعی سازمان ملل، شورای امنیت، سازمان‌های حامی حقوق زنان و کودکان بود که به خوبی در این جنگی که کودکان و زنان فلسطینی کشته شدند، چهره واقعی خود را آشکار ساختند.

ازغدی قفل هشتم را چرایی حضور ایران و همراهی با فلسطین عنوان کرد و گفت: مردم ایران قبل از انقلاب هم در فکر فلسطین بودند و بعد از انقلاب هم این فکر را دنبال کردند.

وی افشای چهره واقعی رژیم‌های مسلمان را نهمین قفل از قفل‌های شکست شده در جنگ غزه عنوان کرد و ادامه داد: چهره واقعی این رژیم‌ها که دست نشانده غرب هستند، کنار اسرائیل بوده و غذا و کمک‌های بسیاری را به اسرائیل ارسال کردند، برای مردمانشان آشکار شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی دهمین قفل شکسته شده در جنگ غزه را چرخش افکار عمومی به سوی فلسطین دانست و بیان داشت: انقلاب ایران صادر شده است، اکنون در تمام جهان شعار‌هایی در حمایت از فلسطین و مقاومت سر داده می‌شود که همان شعار‌های جمهوری اسلامی ایران است، امروز شعار کل دنیا هم غزه، هم لبنان است.

انتهای پیام/

نظر شما