شناسهٔ خبر: 66695642 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نمایشگاه کتاب

برنامه‌های فرهنگی نمایشگاه در سرا‌های تخصصی دنبال می‌شود

سخنگوی نمایشگاه کتاب گفت: نمایشگاه کتاب فقط یک فروشگاه نیست بلکه برنامه‌های فرهنگی متعددی دارد که در سرا‌های تخصصی دنبال می‌شود.

صاحب‌خبر -

برنامه‌های فرهنگی نمایشگاه در سرا‌های تخصصی دنبال می‌شود

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران با حضور در برنامه «بهار کتاب» شبکه خبر گفت: چند قسمت مختلف از محیط نمایشگاه مانند کوشک کتاب، گوشه نقد و سرا‌های اهل قلم برای نشست‌ها و برنامه‌های فرهنگی ناشران در نظر گرفته شده است و مردم نیز می‌توانند از برنامه‌های فرهنگی آن بهره‌مند شوند و کتاب‌های مدنظر خود را خریداری کنند.
علی رمضانی افزود: محور اصلی تمامی فعالیت‌های نمایشگاه به طور طبیعی کتاب و کتابخوانی است، اما برنامه‌های فرهنگی دیگری نیز در حال اجرا است و موضوع فلسطین یکی از بخش‌های مهم این دوره است که ناشران به روش‌های مختلف به این مسئله پرداخته اند.
وی گفت: مهمان ویژه سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی یمن است و هیئت فرهنگی این کشور در نمایشگاه حضور دارد که برنامه‌های ویژه خود را دارند و از کتاب‌های ایرانی مرتبط با یمن و کتاب‌های ناشران یمنی رونمایی می‌کنند و در بخش‌های دیگر نیز فرهنگ، آداب و رسوم کشور یمن را به بازدیدکنندگان معرفی می‌کنند.
سخنگوی نمایشگاه کتاب افزود: ۲۵ کشور از قاره‌های مختلف در نمایشگاه امسال حضور دارند و سفرای کشور‌های مختلف در روز افتتاحیه که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افتتاح شد، حضور داشتند.
رمضانی در خصوص نمایشگاه مجازی گفت: سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی مجازی کتاب تهران، یک روز زودتر از افتتاحیه اصلی نمایشگاه بازگشایی شد تا فروشندگان و ناشران بتوانند آخرین تمهیدات خود را برای میزبانی از مردم داشته باشند و مردم هم بتوانند اسامی کتاب‌ها و ناشران حاضر در نمایشگاه این دوره را مشاهده کنند و راحت‌تر بتوانند به کتاب‌های مورد علاقه خود دسترسی پیدا کنند.
وی افزود: افرادی که از سراسر کشور به هر دلیلی امکان حضور در مجموعه مصلی برای دریافت کتاب‌های مورد نظر خود را ندارند، می‌توانند از طریق سامانه ketab.ir «کتاب نقطه آی آر» سفارش خود را ثبت کنند و با همکاری اداره پست به صورت رایگان به نشانی ثبت شده، ارسال خواهد شد.

سخنگوی نمایشگاه کتاب گفت: نمایشگاه مجازی کتاب پس از پایان کار مصلی همچنان فعال است و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی از سراسر کشور می‌توانند تا نیمه شب به تمامی کتاب‌ها و اسامی ناشران دسترسی داشته باشند و سفارش‌های خود را ثبت کنند.

آقای علی رمضانی افزود: در نمایشگاه امسال ۳۵۰ کتافروشی در کنار ناشران در سامانه مجازی کتاب در حال خدمت رسانی است که با استقبال خوب و گسترده مردم همراه بوده و نیز در روز‌های نخست امسال نسبت به ایام مشابه در سال گذشته بازدید و ثبت سفارش بیشتری رخ داد.

وی در پایان گفت: در حالی که سال گذشته تعداد کمتری در بخش مجازی حضور داشتند و اشکالاتی نیز برای کاربران وجود داشت، امسال با اصلاح زیرساخت‌ها و رفع ایراد‌های مطرح شده از سوی افراد مختلف، محیط یک دست و مناسب تری برای ناشران، کتابفروشی‌ها و علاقه‌مندان طراحی شده و آماده بهره برداری است و تمامی هموطنان می‌توانند اقدامات خود را انجام دهند و اگر با مشکلی مواجه شدند می‌توانند با شماره ۹۱۰۰۹۸۹۸ تماس بگیرند و از راهنمایی کارشناسان نمایشگاه بهره‌مند شوند.

نمایشگاه بین المللی کتاب تهران واقع در مصلی امام خمینی (ره) از ساعت ۱۰ الی ۲۰ در روز‌های عادی و تا ساعت ۲۱ در روز‌های پنجشنبه و جمعه میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی است.

نظر شما