شناسهٔ خبر: 66695594 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۱۴ تخلف از ۹ ناشر قرآن کریم در نمایشگاه بین المللی کتاب

سرپرست معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن الکریم، گفت: در بازدید میدانی از قرآن‌های عرضه شده در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ۱۴ عنوان تخلف از ۹ ناشر محرز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حمید کرمی بروجنی سرپرست معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن الکریم اظهار کرد: به منظور نظارت و ارزیابی ناشران قرآن کریم در کشور، بازدید میدانی از قرآن‌های عرضه شده در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران انجام شد و در این بازدید، ۱۴ عنوان تخلف از ۹ ناشر شامل محرز شد.
وی ادامه داد: یک عنوان چاپ بدون مجوز‌های قانونی، یک عنوان چاپ با مجوز غیر قانونی و ۱۲ عنوان چاپ که مجوز نشر و توزیع نداشتند محرز شد که این تخلفات به عوامل اجرایی و کمیته رسیدگی به تخلفات نمایشگاه اعلام و نسبت به جمع آوری این قرآن‌ها از نمایشگاه اقدام شد.

سرپرست معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن الکریم گفت: هدف از این نظارت‌ها و حساسیت ها، چاپ کلام الله بدون هیچگونه اشکال است، بنابراین مجددا به همه ناشرانی که در زمینه چاپ مصحف شریف فعالیت دارند تاکید می‌کنیم که اخذ مجوزات قانونی (چاپ و نشر) در این حوزه را جدی بگیرند.
کرمی بروجنی افزود: در سال ۱۴۰۳ نظارت‌های جدی تری نسبت به قبل خواهیم داشت و نظارت میدانی از چاپخانه ها، صحافی‌ها و ناشران با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار این معاونت قرار خواهد داشت.

نظر شما