شناسهٔ خبر: 66695545 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

معاون صندوق توسعه ملی ایران:

۲۰ پروژه بالای ۵۰۰ میلیون دلار در استان کرمان حمایت مالی خواهند شد

معاون صندوق توسعه ملی ایران خطاب به مدیران ارشد استان کرمان گفت:۲۰ پروژه بالای ۵۰۰ میلیون دلاری را در استان کرمان هدف گذاری کنید هر زمان اراده کردید ظرف یک روز پس از آن جلسات با بانک‌های عامل برگزار و مصوبات لازم را برای پرداخت این اعتبارات دنبال می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، علیرضا صالح معاون صندوق توسعه ملی ایران در مراسم اختتامیه همایش کرمان آیدکس ۲۰۲۴ در دانشگاه هایتک کرمان خطاب به مدیران ارشد استان کرمان گفت:۲۰ پروژه بالای ۵۰۰ میلیون دلاری را در استان کرمان هدف گذاری کنید هر زمان اراده کردید ظرف یک روز پس از آن جلسات با بانک‌های عامل برگزار و مصوبات لازم را برای پرداخت این اعتبارات دنبال می‌کنیم.

او تصریح کرد: از سال ۱۳۸۹ تا کنون ۱۶۰ میلیارد دلار وارد این صندوق شده و ۲۰ درصد از این منابع مالی طبق اساس نامه صندوق به میزان ۴۰ میلیارد دلار در قالب تسهیلات به بخش خصوصی و شرکت‌های زیرمجموعه نهاد‌های عمومی پرداخت گردیده است.

وی سپس اعلام کرد: استان کرمان با جذب ۲ میلیارد دلار استان اعتبار دارای رتبه پنجم کشور بوده و بیشترین این منابع به استان‌های بوشهر، خوزستان، هرمزگان و ایلام پرداخت شده است.

صالح با تشریح خدمات صندوق توسعه گفت: در صورتی که صادرکنندگان کالا و خدمات به ویژه در حوزه خدمات فنی و مهندسی در مناقصات بین المللی برنده شوند برای ضمانت نامه ارزی به میزان ۱۳ درصد همکاری می‌کنیم.

معاون صندوق توسعه ملی ایران به بازدید از پروژه ۲ میلیارد دلاری توسعه شرکت گهر زمین سیرجان اعلام کرد: در رابطه با این موضوع مقرر شد که تیمی را با حضور استاندار کرمان و نمایندگان مجلس تشکیل دهیم تا بتوانیم این طرح را پیگیری اجرا نماییم.

صالح همچنین قول داد تا صندوق توسعه ملی تا سطح تامین اعتبار یک میلیارد دلار برای تکمیل فولادسازی گهر زمین وارد میدان شود تا این پروژه تا ٣ سال آینده به بهره برداری برسد.

برچسب‌ها:

نظر شما