شناسهٔ خبر: 66695443 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نیاز ۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل آزمایشگاه دامپزشکی شرق کشور

رئیس اداره برنامه و بودجه دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور در استان برای تکمیل ساخت، ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

صاحب‌خبر -

حاجی محمدی رئیس اداره برنامه و بودجه اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور جزو برنامه‌های اولویت دار اقتصاد مقاومتی استان و جزو طرح‌های طبقه بندی پدافند غیرعامل است که در سال ۸۸ جزو مصوبات سفر هیأت دولت بود، اما در سال ۱۳۹۰ عملیات اجرایی آن آغاز شد.

او با بیان اینکه این طرح با پیشرفت بالای ۹۰ درصد، ۱۳ سال است که هنوز به بهره برداری نرسیده افزود: آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی شرق کشور با زیربنای ۲ هزار و ۳۰۰ متربع تاکنون برای ساخت آن ۱۵ میلیارد تومان هزینه شده ولی برای تکمیل و بهره برداری آن ۵۰ میلیارد تومان دیگر مورد نیاز است که در صورت تأمین اعتبار امسال به بهره برداری خواهد رسید.

حاجی محمدی اظهار کرد: این طرح از طرح‌های اولویت دار سازمان دامپزشکی کشور شناخته می‌شود و این سازمان قول مساعد داده در صورت بهره برداری، تمامی تجهیزات این آزمایشگاه تأمین شود.

بیشتر بخوانید

رئیس اداره برنامه و بودجه اداره کل دامپزشکی استان با بیان اینکه هزینه این تجهیزات پارسال ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد شده، تصریح کرد: تکمیل و افتتاح آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی می‌تواند گام مهمی در رشد شاخص‌های بهداشتی در صنعت دام، طیور و آبزیان استان داشته باشد.

او گفت: در صورت افتتاح این آزمایشگاه به استان‌های دیگر نیز می‌توان خدمات آزمایشگاهی ارائه داد.

نظر شما