شناسهٔ خبر: 66695341 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

نویسنده کتاب «سی‌وسه» در گفت‌وگو با ایبنا:

«سی‌وسه»؛ روایت جنگ الکترونیکی در جریان جنگ سی‌وسه روزه

نویسنده کتاب «سی‌وسه» این اثر را روایتی از جنگ الکترونیکی در جریان جنگ سی‌وسه روزه و نقش آن در اثبات توان جبهه مقاومت معرفی کرد.

صاحب‌خبر -

هاشم نصیری نویسنده کتاب «سی‌وسه» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: کتاب «سی‌وسه» یک رمان است که به جنگ ۳۳ روزه در لبنان می‌پردازد و شخصیت داستان یک دانشجوی نخبه ایرانی به نام امید است.


وی افزود: امید جذب شهید سلیمانی می‌شود و در دهه ۷۰ عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی قدس می‌شود و فعالیت‌ها و تحقیق و پژوهش جنگ الکترونیکی را شروع می‌کنند و طرحی به نام شدت میدان ارائه می‌کند و در این طرح ابعاد موشکی مبارزه، ابعاد پهباد و سیستم‌های جاسوسی و هوش مصنوعی را بررسی می‌کنند و نمود آن در جنگ سی‌وسه روزه بررسی می‌شود.


نویسنده کتاب «سی‌وسه» با بیان اینکه کتاب به صورت اول شخص روایت می‌شود، ادامه داد: در جنگ سی‌وسه روزه امید به همراه حاج قاسم فعال می‌شود و در طول جنگ حضور دارد و موفقیت‌هایی را هم به دست می‌آورد.


نصیری در خصوص ایده اولیه کتاب گفت: چند سال پیش وقتی اخبار جنگ سی‌وسه روزه را دنبال می‌کردم به این نتیجه رسیدم که جنگ سی‌وسه روزه جنگی است که برای اولین بار به دشمن و خودی‌ها نشان داد جبهه مقاومت به توان نسبی رسیده‌است که می‌تواند از خودش محافظت و دفاع کند و حتی به دشمن هجوم ببرد و حمله کند، این باعث شگفتی دشمن و جبهه مقاومت و طرفداران شد.


وی تصریح کرد: من خواستم تحقیق کنم و ببینم چگونه در این جنگ به این دستاورد رسید و فهمیدم جبهه مقاومت برای اولین بار در بعد رسانه‌ای و جنگ الکترونیکی فعالیت کرد و به همین دلیل تلاش کردم قهرمان داستان را یک مهندس انتخاب کنم که جنگ الکترونیکی را معرفی می‌کند.


نویسنده کتاب «سی‌وسه» در خصوص منابع تحقیق این کتاب گفت: منبع اصلی سخنرانی مفصل سید حسن نصرالله و شهید سلیمانی با سایت رهبر معظم انقلاب در خصوص این جنگ و خاطرات جنگ از این دو نفر بود که از تلویزیون ایران نیز پخش شد. همچنین مستندهایی ساخته شده که کامل نیستند، اما برداشت‌هایی از روی آن کردم. همچنین آمارهایی رسانه‌های ایران و لبنانی در خصوص کم و کیف جنگ و تلفات جنگ دادند.


وی با بیان اینکه کتاب «سی‌وسه» یک اثر داستانی است، گفت: در شخصیت پردازی کتاب از تخیل استفاده شده است، اما اتفاقات و حوادث در کتاب دقیقاً همان اتفاقات جنگ سی‌وسه روزه بدون ایجاد تغییر و به صورت مستند است.

نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت) ۱۴۰۳ (در محل مصلای امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

نظر شما