شناسهٔ خبر: 66695314 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد

رئیس‌جمهور عراق عبداللطیف رشید امروز پنجشنبه در یک مصاحبه مطبوعاتی تصریح کرد که رابطه بغداد و تهران تاریخی و مستحکم است و ایران هیچگونه دخالت نظامی در عراق ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر؛ رئیس جمهور عراق امروز در یک مصاحبه مطبوعاتی تاکید کرد که رابطه با ایران تاریخی و مستحکم است و اتهامات وارده علیه ایران صحیح نیست. «ایران هیچگونه دخالت نظامی در امور عراق ندارد». گروه‌های مسلح در عراق، عراقی هستند نه ایرانی. 


وی افزود که اختلافات مرزی عراق با ایران با گفت‌وگو حل شده است. کشورهای دیگری هستند که مرزها و امنیت عراق را زیر پا می گذارند، اما رسانه‌ها درباره آنها صحبت نمی‌کنند.


رئیس جمهور عراق توضیح داد: مداخله ترکیه در امور عراق ادامه دارد و ما به دنبال یافتن راه حلی برای مشکلات با ترکیه هستیم.


رشید در ادامه گفت که روابط عراق با کشورهای عربی در مرحله اخیر به میزان زیادی بهبود یافته است. «مسائل عربی به استثنای مسئله فلسطین پیچیده نیستند».


وی که برای حضور در نشست سران کشورهای عربی به پایتخت بحرین سفر کرده درباره حملات برخی گروه‌ها علیه پایگاه‌های آمریکایی نیز گفت که این تحرکات فردی و حزبی هستند و از طرف دولت حمایت نمی‌شود. 


رئیس‌جمهور عراق در ادامه درباره نشست سران عربی در منامه نیز گفت که انتظار می‌رود در این نشست تصمیمات قاطعانه‌ای برای متوقف کردن تجاوز اسرائیل به ملت فلسطین اتخاذ شود و از جامعه بین‌الملل نیز خواست که برای توقف جنگ غزه و ارسال کمک‌ به ساکنان نوار غزه، بر تل‌آویو فشار بیاورد. 


رشید افزود که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نتانیاهو همه قطعنامه‌ها و درخواست‌های بین‌المللی برای توقف جنگ در غزه را رد کرده و تداوم جنایات در غزه غیرقابل قبول است./ فارس

نظر شما