شناسهٔ خبر: 66695285 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

سرقت اسرائیل از صرافی های حاضر در کرانه باختری

براساس گزارش منابع خبری در کرانه باختری، ارتش رژیم صهیونیستی با یورش به ۱۱ شعبه یک شرکت صرافی در کرانه باختری، بیش از یک میلیون دلار سرمایه به سرقت برده است. براساس گزارش منابع خبری در کرانه باختری، ارتش رژیم صهیونیستی با یورش به ۱۱ شعبه یک شرکت صرافی در کرانه باختری، بیش از یک میلیون دلار سرمایه به سرقت برده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری برنا، دیشب، یک شب شلوغ دیگر در کرانه باختری اشغالی بود. آنچه برجسته است، یورش نیرو‌های صهیونیستی به تمام ۱۱ شعبه یک شرکت صرافی است که در آن چهار نفر نیز بازداشت شدند. اسرائیل مدعی شده است که این شرکت صرافی با "گروه‌های تروریستی" سر و کار دارد.

به تخمین این شرکت، یورش‌های صهیونیست‌ها خسارتی به ارزش ۴ میلیون شکل یا بیش از ۱ میلیون دلار برجای گذاشته است. در ماه دسامبر، ارتش اسرائیل حملات مشابهی را به شعب صرافی شرکت‌های مختلف از جمله این مورد انجام داد. دفعه قبل، آنها گفتند که ۱ میلیون شکل، نزدیک به ۳۰۰۰۰۰ دلار از دست داده اند.

در تازه‌ترین حملات اسرائیل، کامپیوتر‌های این شرکت توقیف شدند و حتی گاوصندوق‌ها و هرچه داخل آن بود را بردند.

طبق گزارش الجزیره، قبل از این حملات هیچ گونه رسیدگی قانونی وجود نداشت. نیرو‌های اسرائیلی اتهاماتی را مطرح کردند و بروشور‌هایی به جا گذاشتند که می‌گفتند هر نوع ارتباط با هر گروه مسلحی آنها را به تروریست بودن متهم می‌کند.

رویکرد رژیم صهیونیستی، ربطی به اقدامات انتظامی و قوانین ندارد، بلکه دارای نشانه‌های سرقت است. این باعث ترس و هراس فزانیده فلسطینی‌های کرانه باختری مردم شده است. این نمونه دیگری از نوعی مجازات دسته جمعی است که در آن اسرائیل بدون ارائه مدرک، شرکت‌های غیرنظامی را به وابستگی به گروه‌های به اصطلاح تروریستی یا گروه‌های مسلح متهم می‌کند.

اما تجاوزات کرانه باختری به سرقت دارایی فلسطینی‌ها محدود نشده است. منابع خبری بامداد پنجشنبه از یورش نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری و وقوع درگیری میان آنها و فلسطینیان خبر دادند.

منابع محلی اعلام کردند که نظامیان صهیونیست به مناطق مختلفی از کرانه باختری یورش بردند.

بر اساس گزارش الجزیره، نیرو‌های مقاومت فلسطین در شهر‌های طوباس، قلقیلیه، طولکرم و بیت‌لحم با نیرو‌های رژیم اشغالگر وارد درگیری شدند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که سه شهروند فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان رژیم اشغالگر در طولکرم به شهادت رسیدند و در قلقیلیه نیز ۲ فلسطینی دیگر زخمی شدند.

دیگر منابع محلی نیز اعلام کردند که بر اثر تیراندازی نظامیان صهیونیست با گلوله‌های جنگی به سمت فلسطینیان در طولکرم، دست‌کم پنج تن به شهادت رسیدند.

نظامیان اسرائیلی بامداد امروز (پنجشنبه) طی یک عملیات گسترده در چندین شهر کرانه باختری، به خانه صاحبان صرافی‌ها یورش برده و اقدام به بازداشت آنها کردند.

در شهر طوباس نیز جوانان فلسطینی با نظامیان صهیونیستی وارد درگیری شدند.

در همین راستا، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک منزل مسکونی در شهر غزه را هدف قرار دادند که منجر به شهادت سه نفر از جمله یک کودک و زخمی شدن شماری دیگر شد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین یک منزل مسکونی را در مرکز شهر رفح واقع در جنوب غزه هدف قرار دادند که درنتیجه آن چهار نفر شهید شدند.

هواپیما‌های رژیم صهیونیستی همچنین آوارگان فلسطینی را در یک مرکز وابسته به آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) را در اردوگاه جبالیا واقع در شمال غزه هدف قرار دادند.

در همین رابطه، هلال احمر فلسطین اعلام کرد که بیش از ۱۵ هزار کودک درجریان تجاوزات رژیم صهیونیستی در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند.

همزمان با جنگ ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه از هفتم اکتبر که تاکنون ده‌ها هزار شهید و زخمی بر جای گذاشته است، فلسطینیان در  مناطق مختلف کرانه باختری به مقابله با نظامیان رژیم صهیونیستی برخاسته‌اند و تنش‌ها و درگیری‌های میدانی میان دو طرف رخ داده و صهیونیست‌ها اقدام به یورش به محله‌ها و منازل و بازداشت فلسطینیان می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما