شناسهٔ خبر: 66695160 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

طرح فتحان برای حل چالش جمعیت بزودی در کشور اجرایی می شود

در مسیر مردمی سازی برای تحقق طرح جوانی جمعیت طرح فتحان در استان‌ها اجرایی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

طرح فتحان برای حل چالش جمعیت بزودی در کشور اجرایی می شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رییس مرکز امور زنان و خانواده وزارت کشور در جلسه ستاد جمعیت خراسان رضوی گفت: در وزارت کشور با همکاری استانداری‌ها طرحی را رونمایی کردیم به نام فتحان که با اجرایی شدن آن حاکمیت در کنار مردم مشکل جمعیت را حل می کند.

زینب اختری معیشتی دارد افزود: تا سال ۱۴۰۶ نرخ باروری به ۲.۵ باید برسد که امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۳ این شیب به صورت صعودی حرکت کند.

وی گفت: طبق آمار ارائه شده توسط ثبت احوال، نرخ باروری در دو سال گذشته ۱.۵۴ بوده است.

۲۰ هزار خانواده در طرح جوانی جمعیت صاحب زمین می‌شوند

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی هم در این جلسه گفت: تا پایان سال ۱۴۰۳ باید بتوانیم حدود ۱۷ تا ۲۰ هزار خانواده را صاحب زمین کنیم.

داعی افزود: برای ساخت این زمین‌ها هم تسهیلاتی را قانون جوانی جمعیت در نظر گرفته و همچنین راه و شهرسازی از تسهیلات نهضت ملی مسکن به ازای هر واحد ۵۵۰ میلیون تومان تخصیص می‌دهد.

وی گفت: در استان تاکنون ۵۲ هزار و ۳۸۸ نفر در سامانه بعنوان متقاضی ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۳۹ هزار نفر پالایش شده و بقیه تا دوماه آینده پالایش می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: تاکنون ۲۳ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند و ۱۶ هزار نفر رد درخواست شدند و به شش هزار و ۱۱۸ خانواده زمین تخصیص دادیم.

در پایان این جلسه از منتخبان دومین رویداد جوانی جمعیت تقدیر و اتاق رصد جمعیت در استانداری خراسان رضوی افتتاح شد.

نظر شما