شناسهٔ خبر: 66695083 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

نظام فکری بر مبنای توحید، موجب کسب عمیق‌ترین معارف می‌شود

زهرا عسگری

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، داشتن نظام فکری مبتنی بر توحید را عاملی برای کسب عمیق‌ترین معارف توسط انسان دانست.

صاحب‌خبر -

فرشید قاسمی امروز، ۲۷ اردیبهشت‌ماه در دومین یادواره شهدای معلم استان فارس که در شبستان امام خمینی حرم شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: انسان به عنوان اشرف مخلوقات، به دست معلمان توانا تربیت می‌شود.

وی با یادآوری منویات مقام معظم رهبری که فرمودند اگر می‌خواهیم نسلی تربیت کنیم که در مقابل جریان نفاق مقاومت کند، باید حوزه تربیت را تقویت کنیم، افزود: حوزه تعلیم و تربیت برای تحقق به سخن مقام معظم رهبری، سند تحول بنیادین را تدوین و خدمت وزیر آموزش و پرورش ارائه کرد. برنامه‌های این سند به گونه‌ای تنظیم شده است که رهبر معظم انقلاب از ایشان تقدیر کردند.

قاسمی افزود: اگر نظام فکری بر مبنای توحید باشد، انسان عمیق‌ترین معارف را کسب خواهد کرد و ان‌شاءالله ابتلای نظام فکری جمهوری اسلامی بر مبنای نظام توحیدی بنیان نهاده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: بر مبنای نظام توحیدی انسان و هستی هویت تعلقی به خداوند تبارک و تعالی پیدا می‌کند و بشر در پرتو این هویت معنا پیدا می‌کند. به تعبیری اگر معنای چیزی به دست بیاید چرایی آن حاصل می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه رفیع شهدا گفت: در نظام تربیتی استان فارس هم قسم شده‌ایم که راه شهدا را ادامه دهیم و دستاوردهای آنان را حفظ کنیم. هم قسم شده‌ایم تا دانش‌آموزانی را در تراز جمهوری اسلامی تربیت کنیم که بتوانند پرچم انقلاب اسلامی را به دست صاحب برحقش تحویل دهند.

انتهای پیام

نظر شما