شناسهٔ خبر: 66695056 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مطرح کرد:

کالاهای فرهنگی را به دنیا صادر کنیم

حجت‌الاسلام مهدی ایمانی‌پور،‌ در هشتمین روز برگزاری نمایشگاه کتاب تهران و در دیدار با رییس این نمایشگاه، صدور کالاهای فرهنگی را برای انتشار فرهنگ ایرانی اسلامی ضروری دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن تاکید بر ضرورت صادرات فرهنگی به منظور انتشار سبک زندگی ایرانی اسلامی در دنیا، به لزوم همکاری مجلس در این حوزه اشاره کرد. 

وی در ادامه گفت: ما نگاه اقتصادی به این موضوع نداریم و در حوزه صنایع خلاق فرهنگی این راه یکی از مسیرهایی است که باید در راستای توسعه فرهنگی طی شود. 

ایمانی‌پور بابت در نظر گرفتن فضایی در نمایشگاه برای فعالیت بخش بین‌الملل از رئیس نمایشگاه تشکر کرد و گفت: ما در بیان دستاوردها لکنت داریم و باید آن را جبران کنیم. 

در ادامه این دیدار احمدوند تلاش سازمان فرهنگ و ارتباطات را در این بخش قابل تقدردانی دانست و گفت: شما به تشخیص درستی رسیده‌اید و ما هم در این مسیر با تمرکز بر موضوع و تشکیل ستادی با این ماموریت شما را همراهی می کنیم. 

وی به ضرورت مجاب کردن بخش اقتصادی به سرمایه‌گذاری در حوزه صادرات فرهنگی اشاره کرد و گفت: علیرغم تصورعموم، صادرات فرهنگی می تواند سودآور هم باشد. 

ایمانی‌پور پیشنهاد داد در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همزمان با اعطای مجوز نشر کتاب،  ناشر ملزم به تهیه چکیده انگلیسی هم باشد.   

احمدوند در ادامه با اشاره به اتفاقی که اولین بار در نمایشگاه ایجاد شده است گفت: امسال از چند کشور و ناشرخارجی دعوت کردیم تا  با ناشران خودمان به صورت میدانی گفتگو کنند،‌ به قول و قرارهایی هم رسیدند و به عنوان مثال، کشوری مثل ونزوئلا کتاب‌هایی درحوزه کودک تهیه کرد که برای ترجمه آن اقدام کند. 

ایمانی پور نیز به تجربیاتش در نمایشگاه کتاب فرانکفورت اشاره کرد و گفت: در آن نمایشگاه کرسی‌های ایرانشناسی برقرار بود که تازه‌های نشر ایران را اطلاع رسانی می‌کرد‌ و خوب است که از این تجربیات در بخش انتشار منابع مطالعاتی اسلامی استفاده کنیم . 

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

نظر شما