شناسهٔ خبر: 66694624 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

صید و فروش ماهی رودخانه‌ای در دزفول همچنان ممنوع است

مدیرکل محیط زیست استان خوزستان گفت: هرگونه فعالیت صیادی و فروش ماهی رودخانه‌ای تا زمان صدور پروانه صید، همچنان در دزفول ممنوع است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست ؛ لاهیجان زاده بیان کرد: بازار فروش ماهی در این شهرستان توسط محیطبانان این اداره پایش و عاملان فروش غیر مجاز ماهی رودخانه ای شناسایی و اقلام فروش آنها ضبط شد.

وی مهمترین دلیل ممنوعیت صید را فراهم کردن فرصت برای احیای جمعیت آبزیان در فصل تخم ریزی و زاد آوری درروردخانه ها دانست و افزود: پایان محدودیت‌های صیادی مشروط به پایان دوره تخم ریزی ماهیان رودخانه‌ای و همچنین اخذ پروانه فعالیت از سازمان محیط زیست است.

وی بیان کرد: تخم ریزی ماهیان رودخانه‌ای تا نیمه تابستان ادامه دارد که در این مدت هر گونه فعالیت صیادی و فروش ماهیان رودخانه ای در دزفول ممنوع است.

وی با بیان اینکه پایان ممنوعیت صیادی در رودخانه دز از طریق رسانه های جمعی اطلاع رسانی می شود، افزود: صیادان و فروشندگان ماهی به منظور حفظ زنجیره زیستی رودخانه دز و نجات جمعیت ماهیان بومی از خطر انقراض، تا زمان اعلام پایان محدودیت ها توسط این سازمان از هر گونه اقدام غیر قانونی پرهیز نو در سبد خرید یا فروش خود از سایر گونه های پرورشی و غیر بومی استفاده کنند.

 رهاسازی ماهیان بومی در رودخانه دز به منظور احیا و افزایش غنای زیستی این رودخانه طی سال‌های اخیر توسط خیرین و دوستداران محیط زیست به طور مستمر انجام می‌شود.

یک قاضی دزفولی در اقدامی شایسته، رهاسازی پنج هزار بچه ماهی در رودخانه دز را جایگزین حبس تعدادی از متهمان کرده است.

نظر شما