شناسهٔ خبر: 66694437 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بهره برداری از بوستان جنگلی شهید نوبخت ساری

بوستان جنگلی شهید نوبخت ساری با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

بهره برداری از بوستان جنگلی شهید نوبخت ساری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، همزمان با دور دوم سفر استانی هیئت دولت به استان مازندران و با حضور وزیر راه و شهرسازی، بوستان جنگلی «سکوتپه» شهر ساری به‌عنوان بزرگترین بوستان جنگلی حاشیه شهری کشور در آیینی به بهره‌برداری رسید.

مهرداد بذرپاش که حجت الاسلام والمسلیمن رئیسی را در دور دوم سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند، مرحله نخست این بوستان جنگلی شامل ۲۰۰ هکتار را افتتاح کرد.

بوستان جنگلی «سکو تپه» ساری که به بوستان جنگلی شهید نوبخت نیز معروف است با هزار و ۲۶۰ هکتار گستره، بزرگترین بوستان جنگلی حاشیه شهری کشور محسوب می‌شود و در جنوب شهر ساری واقع شده است.

بوستان جنگلی شهید نوبخت ساری دارای امکاناتی از جمله جاده سلامت، پیست دوچرخه سواری، کلبه‌های اقامتی دولوکس و تک خواب، فروشگاه، زمین بازی کودکان، پارکینگ عمومی، رستوران، زمین‌های ورزشی، سکوی پرنده‌نگری، قهوه خانه سنتی، برج دیده‌بانی، سرویس بهداشتی، ایستگاه نگهبانی و اتاقک پلیس است.

در مرحله نخست این طرح با گستره ۲۶۰ هکتار، کار بازگشایی مسیر ورودی و اجرای زیرسازی و آسفالت راه دسترسی به طول چهار کیلومتر، نصب چراغ روشنایی مسیر به طول چهار کیلومتر، احداث هشت چشمه سرویس بهداشتی، خرید و نصب کانکس‌های نگهبانی و مدیریت در سه نقطه، تامین برق مورد نیاز مجموعه، اجرای خطوط انتقال گاز، آب آشامیدن، محوطه سازی و فضای بازی کودکان، احداث آب‌رو و ابنیه مورد نیاز، سر در ورودی مجموعه و تامین نیروی حفاظت پارک به ظرفیت ۷۰ نفر انجام شده است.

تاکنون ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث بوستان جنگلی شهید نوبخت ساری سرمایه گذاری شده است.

نظر شما