شناسهٔ خبر: 66693990 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

فضائلی:

عملیات وعده صادق دیکته سختی که بی غلط نوشته شد

عضو دفتر رهبر معظم انقلاب در مشهد گفت: باید گزاره‌های صحیح در جامعه نشر داده شود. یکی از این گزاره‌های درست این است که بگوییم فقط دیکته ننوشته غلط ندارد. اتفاقا باید گفت می‌شود دیکته‌هایی را حتی سخت نوشت، ولی غلط ننوشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری در نشست تخصصی نقش رسانه و روابط عمومی در جهاد تبیین که به مناسبت روز روابط عمومی در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مفاهیمی که می‌تواند به عنوان یک موضوع مورد اجماع مورد توجه قرار بگیرد، مفهوم ایران قوی است.

وی افزود: صرف نظر از اینکه ما در کدام نقطه جغرافیایی ایران باشیم، کدام نژاد، کدام مذهب و کدام گرایش و سلیقه سیاسی را داشته باشیم، مفهوم ایران قوی را میپذیریم. تفاوت در هیچ کدام نمی‌تواند در مفهوم ایران قوی تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: هر فرد ایرانی قلبا تمایل دارد کشورش کشوری قوی باشد. این مفهوم اجماع ساز و مقوله‌ای مهم است که هر کسی برای تحقق آن به هر میزانی که می‌تواند کمک کند، به همان نسبت می‌تواند انقلابی باشد؛ ولو اینکه ظاهر و عنوان انقلابی هم نداشته باشد.

فضائلی با اشاره به اینک موضوع که ایران قوی دارای مراتبی است، مطرح کرد: هر یک از آحاد مردم و هر یک از سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف، اگر از جهات مختلف قوی شویم میتوانیم به ایران قوی شدن کمک کنیم و برای آن نقش ایفا کنیم.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم مفهوم ایران قوی را لمس کنیم و بچشیم و حسی واقعی نسبت به آن پیدا کنیم، می‌توانیم مصادیق مختلفی را برای آن بیان کنیم. یکی از این مصادیق عملیات وعده صادق است. در موضوعات مختلف اگر یک نمونه واقعی داشته باشیم، به ما کمک می‌کند که درک کنیم که آن اتفاق شدنی است.

وی تصریح کرد: از این رو مفهوم ایران قوی را می‌توانیم در عملیات وعده صادق حس کنیم.با اینکه بیش از یک ماه از این عملیات میگذرد، اما نباید به راحتی از کنار آن گذشت و اجازه دهیم فراموش شود.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب گفت: بعد از شرارت رژیم صهیونیستی و تعرض به سفارت ایران در دمشق، با فاصله کوتاهی درباره عملیات تصمیم گیری و دستور آن ابلاغ شد. این عملیات چند ویژگی داشت.

وی اضافه کرد: یکی از این ویژگی‌ها بازدارندگی بود. یعنی طوری عملیات اجرا شد که رژیم صهیونیستی دیگر جرات جسارت نداشته باشد.

وی در تشریح ویژگی دوم عملیات وعده صادق گفت: این عملیات دارای پاسخ مناسب برای افکار عمومی بود. در سطح منطقه نیز همه منتظر واکنش جمهوری اسلامی به عنوان قدرت منطقه بودند. درحقیقت کل دنیا منتظر بود؛ لذا این عملیات باید افکار عمومی را اقناع می‌کرد.

وی ادامه داد: ویژگی سوم عملیات وعده صادق اندازه این عملیات بود که طوری طراحی شد که از وقوع جنگ جلوگیری کرده و مانع از گسترش جنگ شود.

فضائلی گفت: علاوه بر این ها، سناریو‌های مختلفی درباره نحوه پاسخ ایران مطرح شد. اما ویژگی مهم این عملیات این بود که از داخل خاک ایران، اهداف داخلی رژیم صهیونیستی مستقیما توسط ایران هدف قرار گرفت.

وی ادامه داد: قدرت طراحی، تصمیم گیری و اجرای این عملیات بسیار پیچیده، مهم و حیاتی بود. گاهی اتخاذ تصمیم از اجرای آن تصمیم مهم‌تر و حیاتی‌تر است و این تصمیمی بود که رهبر انقلاب جرات آن را داشتند و آن را گرفتند.

وی تصریح کرد: ابعاد این عملیات از تصمیم گیری تا طراحی و اجرا پیچیدگی‌های خاصی را داشته است.

عضو دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: گزاره‌هایی در اجتماع وجود دارد که ناخودآگاه در تصمیم و تحلیل و اقدام ما تاثیر می‌گذارند. خیلی باید مراقب این گزاره‌ها باشیم. باید گزاره‌های صحیح در جامعه نشر داده شود. یکی از این گزاره‌های درست این است که بگوییم فقط دیکته ننوشته غلط ندارد. اتفاقا باید گفت می‌شود دیکته‌هایی را حتی سخت نوشت، ولی غلط ننوشت.

وی ادامه داد: عملیات وعده صادق از دیکته‌های بسیار مشکل و دشواری بود که بی غلط نوشته شد. این اتفاق این گزاره را در ذهن ما اصلاح می‌کند که می‌توان دیکته سخت را هم بدون غلط نوشت.

وی افزود: این عملیات باعث شد مردم ما احساس کنند در نظام و حکومتی زندگی می‌کنند که می‌تواند از ارزش‌های خود و حاکمیت خوردش دفاع کند. مردم ما غرور ملی شان ترمیم شد و احساس عزت کردند و دشمنان ما به توان پاسخ گویی ما پی بردند.

مهدی فضائلی اظهار کرد:صحنه دنیا صحنه‌ای است که اگر قدرت نداشته باشید نمی‌توانید از خود در عرصه‌های مختلف دفاع کنید. دشمنان ما این را فهمیدند که ایران اگر تهدید به انتقام کند، توان عملیاتی و اجرایی برای واکنش دادن به هر رویدادی را دارد.

وی با بیان اینکه ایران قوی ابعاد مختلفی دارد افزود: یک بعد آن نظامی است؛ امروز جامعه ما نیازمند این هستند که این قدرت را در عرصه اقتصادی نیز ببیند. مردم باید قدرت ما در اقتصاد را هم حس کنند. کشوری که از سخت‌ترین تحریم‌ها می‌تواند عبور کند.

وی ادامه داد: مشکلات ما همه اش ناشی از تحریم نیست و بخشی از آن ایراداتی است که باید برطرف شود. مسئولین باید کاری کنند که مردم طعم ایران قوی را نیز بچشند. این کار شدنی است.

وی در پایان گفت: باید راه حل‌ها را شناخت و قدرت تصمیم گیری را بالا برد تا شاهد تاثیرات آن باشیم. باید تصمیم گیری‌های مهم داشته باشیم و با قدرت آن‌ها را اجرا کنیم.

نظر شما