شناسهٔ خبر: 66693988 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

در گفت و گوی خبرنگار افتخاری بسیج با خبرنگار صدا و سیما مطرح شد

کار رسانه ای نیازمند عشق، تعهد و تخصص است

تبریز- خبرنگار صدا و سیمای شهرستان آذرشهر به مناسبت روز روابط عمومی و ارتباطات گفت: کار رسانه ای نیازمند عشق، تعهد و تخصص است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری بسیج، جعفری؛ مناسبت 27 اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی بهانه ای شد تا خبرنگار افتخاری ما در آذرشهر با احمد باباپور خبرنگار صدا و سیما در این شهرستان گفت و گویی داشته باشد، آنچه می خوانید حاصل این گفت و گوست؛

 

چه شد که وارد این فعالیت شدید؟
از روی عشق و  علاقه و  کنجکاوی     

با چه چالش‌هایی در تولید محتوا  مواجه شده‌اید؟
   کمبود امکانات و  تجهیزات  ، عدم دسترسی آزاد به برخی منابع و  اطلاعات

در زمان انتخاب موضوعات ، چه عواملی را در نظر می‌گیرید؟
 آگاهی بخشی به مردم در راستای درک حساسیت های زمانی و تاثیر گذاری برای مشارکت  حداکثری و انتخاب آگاهانه و  همچنین  پشتیبانی  از نظام مقدس جمهوری اسلامی   

مهمترین و زیباترین خاطره شما در این زمینه جه بوده است؟
   کار رسانه ای مملو از تلخی و شیرینی ها، خاطرات خوب و بد  است، گزارش خبری از بین الحرمین و همچنین گزارش های پیاده روی اربعین بعنوان بزرگترین رویداد دینی و سیاسی جهان در دو سال گذشته بهترین و شیرین ترین خاطرات  کار رسانه ای بنده بود.

گزارش امید آفرین از عملیات غرور آفرین وعده صادق و حملات موشکی سپاه علیه اسرائیل در ساعت 2 بامداد از فعالیت  های رسانه ای غرور آفرین بنده بود. نتیجه مطلوب از موج سواری رسانه ای  و جریان سازی های رسانه ای  در رویداد های سیاسی و انتخاباتی و  ... از خاطرات فراموش نشدنی بود، هرچند که شاید  این  جریان سازی ها  چندین سال بطول انجامید.     
   
چه نکاتی را برای بهبود مهارت‌های  خود مورد توجه قرار می‌دهید؟
  انقلابی بودن و  داشتن تعهد انقلابی، خبرنگار را در قبال برخی توطئه و وسوسه ها بیمه می  کند وصداقت پیشه کردن و داشتن  جسارت و  شهامت در کار رسانه ای میتواند در بهبود  فعالیت رسانه ای و جریان سازی مناسب و  مورد انتظار  نقش بی بدیلی داشته باشد.

چه نکاتی برای افزایش موثریت و تأثیرگذاری فعالیت تان مدنظر شماست؟
استفاده از ظرفیت ها و امکانات بروز و پیشرفته و آشنایی کامل با فناوری های روز و همچنین بهره گیری از تجربیات ارزشمند رسانه های موفق و همچنین اشرافیت کامل و داشتن اطلاعات کافی از جریانات و موضوعات پیرامونی، آسیب شناسی تهدیدها، فرصت ها و  چالش های رسانه ای و اتخاذ رویکرد مناسب برای  جریان سازی مناسب     

چگونه با فشارها و مسائل در حین گزارش‌دهی مواجه می‌شوید؟
به نظرم خبرنگار باید دارای نگرش سیاسی، امنیتی، سیاسی و سواد رسانه ای بسیار بالایی داشته باشد و با تدبیر و نگرش عمیق بتواند  جریان رسانه ای را مدیریت کند و بتواند فضای تهدید و بحران را به فضای فرصت تبدیل کند، موج سواری کند اما  گرفتار موج نشود و بتواند با تدبیر از باتلاق و یا بحران بوجود آمده به ساحل امن و  مساعد خود را سوق دهد.  
   
چه توصیه‌هایی برای افرادی که به حرفه خبرنگاری یا عکاسی علاقه‌مند هستند  دارید؟
فعالیت  در کار رسانه ای و خبری نیازمند تعهد، تخصص، شجاعت و جسارت است و بدور از عافیت طلبی و مصلحت اندیشی باید توام باشد.  داشتن صداقت، تعهد انقلابی، حق گویی و حقیقت طلبی در کار خبری توأم با  مصائب و بی مهری ها و حب و بغض های فراوان  است، دوام و بقا در کار رسانه ای و در مواجهه با  بی مهری و حب و بغض ها و یا برخورد های چکشی فقط عشق و علاقه می خواهد و  اگر فردی این  خصوصیت ها را نداشته باشد، ورود به کار رسانه ای اشتباه است  مگر اینکه دارای نگرش عافیت طلبی و منفعت طلبی داشته باشد.

نظر شما