شناسهٔ خبر: 66693778 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

به بهانه رونمایی از کتاب «حکمرانی و سیاست‌گذاری سینما در چین»

از اصلاح اقتصاد سوسیالیستی تا بلوغ سینمایی

بنیاد سینمایی فارابی در ادامه انتشار سلسله کتاب‌های سیاست‌گذاری در سینمای برخی کشورها، کتاب «حکمرانی و سیاست‌گذاری سینما در چین» را به قلم محسن بیسادی منتشر کرده است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط‌عمومی بنیاد سینمایی فارابی، کتاب «حکمرانی و سیاست‌گذاری سینما در چین» از تازه‌های انتشارات فارابی است که در غرفه انتشارات بنیاد سینمایی فارابی در محل برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی شد و در دسترس عموم قرار گرفت.

این کتاب، موج اول اصلاحات فرهنگی در چین را گشودن بازار و اصلاح اقتصاد سوسیالیستی از سوی دولت وقت، عنوان کرده است. همچنین دهه ۱۹۳۰ را دوره طلایی اول سینمای چین و بلوغ نسبی صنعت سینمایی این کشور خوانده است.

انواع سیاست‌ها در صنعت فیلم چین شامل سه شیوه اصلی گفتمانی، متن اصلی، متن فرعی و متن عمومی می‌شود که متن اصلی به اسناد رسمی منتشرشده از سوی دولت اشاره دارد، متن فرعی و عمومی که از منظر دولت، متون غیر رسمی هستند.

کتاب یادشده که با نظارت علمی علیرضا قربانی و در ۱۸۲ صفحه به سرانجام رسیده است، ۱۱ فصل به خود می‌بیند که ظرفیت تعامل با سینمای ایران، آینده صنعت سینمای چین، ارتباط صنعت سینمای چین با بازار جهانی، قوانین و مقررات حاکم بر صنعت سینمای چین و جایگاه صنعت فیلم چین در جهان از جمله آن‌ها به‌شمار می‌رود.

مرکز انتشارات بنیاد سینمایی فارابی هم زمان با برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران همه روزه تا ۲۹ اردیبهشت ماه در محل شبستان اصلی مصلای تهران، راهرو ۱۵ غرفه شماره ۲۷۵ پذیرای علاقه‌مندان حوزه کتاب‌های سینمایی است.

نظر شما