شناسهٔ خبر: 66693693 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ایتالیا از رژیم صهیونیستی خواست به عملیات نظامی در رفح پایان دهد

رضا مخبری

وزیر امور خارجه ایتالیا با ابراز نگرانی و ترس از وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه، از همتای صهیونیست خود، یسرائیل کاتس خواست تا به عملیات نظامی در رفح پایان دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «آنتونیو تاجانی» وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر ایتالیا در گفتگویی تلفنی با همتای اسرائیلی با تاکید بر اینکه درگیری در غزه مرحله حساسی را پشت سر می گذارد، عنوان کرد: من خواستار توقف عملیات نظامی در رفح هستم که تهدیدی برای بدتر شدن وضعیت انسانی است. ادامه کار برای ادامه مذاکرات بین دو طرف مهم است تا بتوان به توافق آتش‌بس وآزادی اسرا رسید.

به نقل از آناتولی، تاجانی همچنین بر اهمیت باز کردن گذرگاه‌های زمینی که امکان رسیدن کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه، به ویژه کمک‌های غذایی و پزشکی ایتالیایی را می‌دهد، تاکید کرد.

وزیر خارجه ایتالیا با بیان اینکه ایتالیا ابتکار «غذا برای غزه» را آغاز کرده است، خاطرنشان کرد کشورش قصد دارد در دوره ریاست‌ G۷ برای کاهش بحران انسانی در غزه تلاش کند.

از ۷ اکتبر ۲۰۲۳، رژیم صهیونیستی جنگی همه جانبه را در نوار غزه به راه انداخته است که منجر به شهید  و زخمی شدن بیش از ۱۱۴۰۰۰ غیرنظامی شده است که اکثر آنها کودک و زن هستند.

انتهای پیام

نظر شما