شناسهٔ خبر: 66693473 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

از منتخبین پنجمین دوره جشنواره رسانه ای ابوذرآذربایجان غربی تجلیل شد

در آیین اختتامیه پنجمین دوره جشنواره رسانه ای ابوذرآذربایجان غربی از منتخبان این جشنواره در بخش های مختلف تجلیل شد.

صاحب‌خبر -

از منتخبین پنجمین دوره جشنواره رسانه ای ابوذرآذربایجان غربی  تجلیل شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  استاندار آذربایجان غربی در این آیین برگزاری این جشنواره را موجب هم افزایی فعالیت های رسانه ای در استان دانست و گفت: رشد رسانه ها و خبرگزاری ها در سطح کشور نشان دهنده سیاست جمهوری اسلامی ایران در این زمینه است.

آقای محمدصادق معتمدیان با بیان این که یکی از ابزارهای مورد استفاده دشمنان برای ایجاد اختلاف و ناامیدی در جامعه ظرفیت رسانه است افزود: جنگ ترکیبی و شناختی دشمنان یکی از دسیسه هایی بود که در فتنه های سال های گذشته مورد استفاده قرار گرفت و امروز صدها شبکه فارسی زبان به دنبال ناکارامد نشان دادن نظام و دروغ پراکنی هستند.

وی ادامه داد: سیاست اصلی دولت سیاست ایجابی است و نباید از تهدیدات دشمنان در عرصه رسانه ای غفلت شود.

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: علی رغم تلاش رسانه ای دشمنان ما شاهد بودیم که مردم با شور و شوق در انتخابات اخیر پای صندوق های رای آمدند و سرنوشت خود را تعیبن کردند.

آقای محمدصادق معتمدیان وجود فیک نیوزها و فعالیت های بی نام و نشان در فضای مجازی را از جمله دغدغه ها و آسیب های فضای مجازی و رسانه ای استان دانست و خاطرنشان کرد: همه این صفحه های بی نام و نشان در راستای دو قطبی سازی و تقابل مردم در برابر یکدیگر حرکت می کنند و وابسته به جریان های منحرف خارجی هستند.

تاکید بر اطلاع رسانی مثبت اقدامات صورت گرفته و شکل گیری جریان ایجابی ، دغدغه مند بودن و انتقاد سازنده رسانه ای، حفظ منشور اخلاق رسانه ای و جلوگیری از تخریب افراد مختلف،  ارتقا سواد رسانه ای و توسعه آموزش های رسانه ای از جمله نکات مورد تاکید استاندار آذربایجان غربی در این آیین بود.

فرمانده سپاه شهدای استان نیز در این مراسم نیز در این آیین مخاطب شناسی را یکی از اصول و شاخصه های مهم رسانه ای دانست و گفت: اقدام تهاجمی و پیش دستانه یکی دیگر از موضوعاتی است که با عنوان روایت اول تعریف می شود و باید در انعکاس اخبار و رویدادها مورد توجه قرار گیرد.

سردار رجبی رعایت اخلاق رسانه ای را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید در کنار انعکاس رویدادها همواره بر امیدآفرینی در جامعه نیز تاکید شود.

حجت الاسلام ذاکر یکی از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با اشاره به تاثیر رسانه ها در اذهان عمومی و اهمیت ایجاد یک جریان اقناع عمومی در حوزه های مختلف فرهنگی و اعتقادی گفت: رسانه ها به عنوان نماینده احاد مردم جهت پیشگیری از تنش ها و اختلافات باید در مسائل مختلف ورودی کارشناسانه پیدا کنند تا امنیت آرامش و امید را در جامعه متبلور شوند.

مسئول بسیج رسانه سپاه شهدای استان نیز در این مراسم با اشاره به این که ۴۰۰ اثر از بین آثار ارسال شده به پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر در استان به مرحله داوری راه پیدا کردند گفت: از این تعداد نیز ۲۰ اثر در ۱۰ بخش برگزیده شده و مورد تجلیل قرار گرفت.

آقای اسلام پرست افزود: نخستین رویداد جام رسانه ای امید نیز در کنار برگزاری اختتامیه جشنواره ابوذر برای تجلیل از خبرنگاران و رسانه های انقلابی استان برگزار می شود.

همچنین در این آیین از خانواده معظم شهید سعید شبان نیز تجلیل شد.

نظر شما