شناسهٔ خبر: 66693407 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

تقدیر نماینده ولی فقیه از طرح نفس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در هفته ملی جمعیت، با بیان اینکه جمعیت از مسائل مهم هر کشوری است، گفت: جوان سازی جمعیت نیازمند اقدام عاجل و تبلیغات گسترده است و خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی با اجرای طرح نفس اقدام بسیاری خوبی در این خصوص انجام داده است. نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در هفته ملی جمعیت، با بیان اینکه جمعیت از مسائل مهم هر کشوری است، گفت: جوان سازی جمعیت نیازمند اقدام عاجل و تبلیغات گسترده است و خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی با اجرای طرح نفس اقدام بسیاری خوبی در این خصوص انجام داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاري برنا، حجت الاسلام رضا نوری با بیان اینکه نیاز است فعالیت های طرح نفس برای نجات جنین ها و جلوگیری از سقط گسترش پیدا کند، افزود: همچنین باید با افرادی که سقط انجام می دهند به خوبی برخورد شود.

وی با اشاره به آیات و روایت درباره سقط جنین، خاطرنشان کرد: افراد و پدر و مادرهایی که سقط جنین انجام می دهند باید پاسخگوی جنین باشند، زیرا در آخرت از آن ها بازخواست می شود که  به کدامین گناه کشته شده اند. 

امام جمعه بجنورد با یادآوری اینکه در سال های گذشته نسبت به مسئله جمعیت بی مهری شده و با هجمه شدید غرب برنامه کنترل جمعیت در کشور اجرایی شده، اضافه کرد: نیاز است اقدام عاجل و تبلیغات گسترده ای صورت بگیرد تا افراد به فرزندآوری تشویق شوند زیرا در غیر این صورت از نظر اقتصادی، اجتماعی و امنیتی متضرر خواهیم شد.

وی گرفتار شدن در بحران جمعیت را مسبب ایجاد پیامدهای مختلفی دانست و عنوان کرد: برخی استان ها دارای رشد منفی جمعیت هستند به نحوی که حتی جمعیت جانشین را هم ندارد و ممکن است در چاله جمعیتی گرفتار شوند که خروج از آن سخت و دشوار خواهد بود.

وی مسائل و مشکلت روحی خانواده را از تبعات تک فرزندی و یا نداشتن فرزند دانست و گفت: خانواده هایی که فرزند نداشت باشند و یا تک فرزند باشند اگر در دوران پیری نتواند به خانواده کمک کند، افسردگی شدید در خانواده ها به وجود خواهد آمد. 

حجت الاسلام نوری با برنامه مجلس برای جوانی جمعیت نیز اشاره و بیان کرد: برنامه های خوبی برای جوانی جمعیت مصوب شده اما هنوز محقق نشده و این امر نیازمند توجه ویژه دولت است.

وی ادامه داد: جوانی جمعیت نیازمند مشارکت همگانی است و امیدواریم برنامه های این بخش با حضور دست اندرکاران و فعالان جمعیت به خوبی اجرایی شود.

انتهای پیام

نظر شما