شناسهٔ خبر: 66693202 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان | لینک خبر

ویژه برنامه‌های هفته نجوم در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین

هفته جهانی نجوم در مراکز فرهنگی و هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با اجرای برنامه‌های متنوعی همراه بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان قزوین در هفته نجوم سال ۱۴۰۳ مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین چند ویژه برنامه اسمانی اجرا کردند.

مرکز فرهنگی و هنری شماره یک کانون تاکستان به مناسبت هفته نجوم ویژه‌برنامه «زمین گرد است» را برگزار کرد.

این برنامه برای دانش‌آموزان مدرسه شاهد امام رضا (ع)برگزار شد.

معرفی کتاب آسمان شب و خواندن بخشی از کتاب، اجرا و توضیح پدیده خسوف و کسوف با شیوه نمایش خلاق، توضیح علت پیدایش شب و روز و ماه و سال بر اثر چرخش ماه و زمین و خورشید، معرفی شماری ازسیاره‌های منظومه شمسی و ویژگی های سیارات با طرح دیواری وکاردستی کاغذ و تا و ساخت ستاره از بخش‌های این برنامه بود.

مرکز فرهنگی و هنری کانون اقبالیه با حضور ۱۰۵ دانش آموز دو مدرسه دخترانه مناسبت هفته نجوم یک برنامه علمی اجرا کرد.

معرفی ایام وقایع، معرفی کتاب‌های نجوم ازجمله شناخت مبانی نجوم و سیارات دور و نزدیک و فضا و نجوم، نمایش نماهنگ معرفی صورت‌های فلکی و کارگاه اوریگامی ساخت ستاره سه بعدی از جمله فعالیت‌های این برنامه بود.

هم چنین به مناسبت روز بزرگداشت حکیم فردوسی، تعدادی از دانش آموزان علاقمند شعر خوانی و شاهنامه خوانی کردند که اجراهای برتر موردقدردانی قرار گرفت.

مرکز فرهنگی هنری  کانون ضیاآباد  به این مناسبت فعالیت‌های فرهنگی وهنری از جمله معرفی کتاب "فضا ونجوم" با حضور۱۵ عضو نوجوان اجرا کرد.

در ادامه نیز مربی مرکز با حضور در دبستان دخترانه سمیه  با ۲۵ نفر از دانش آموزان پایه پنجم فعالیت‌های متنوعی از جمله معرفی" کتاب خورشید وستارگان وسیارات" و کارگاه کاردستی انجام داد.

ویژه برنامه‌های هفته نجوم در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین

ویژه برنامه‌های هفته نجوم در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین

نظر شما