شناسهٔ خبر: 66693004 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استاندار اردبیل

بانک‌ها منابع مالی طرح‌های پیشران استان را تامین کنند

استاندار اردبیل گفت: بانک‌های عامل برای رونق اقتصادی و جهش تولید در استان منابع مالی طرح‌های پیشران را تامین کنند تا این طرح‌ها در زمان مقرر به بهره برداری برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل ، سیدحامد عاملی در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، استان اردبیل را از استان‌های پیشرو در تکمیل زنجیره‌های تولید در حوزه‌های مختلف عنوان کرد و افزود: اردبیل در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) رتبه برتر کشوری را کسب کرد که نشان از توجه ویژه مسئولان برای توسعه زنجیره تولید و صادرات در استان می‌باشد.

<div id="video-display-embed-code_11120497"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4235698/11120497?width=600&height=350"></script></div>


وی اظهار کرد: در ششمین نمایشگاه اکسپو ۲ زنجیره مهم اقتصادی از قبیل تولید گوشت سفید و پروتئین سفید برای استان اردبیل تعریف شد که در صورت تحقق این امر ، رونق اقتصادی و صادراتی استان دوچندان خواهد شد.
استاندار اردبیل با اشاره به رشد ۲۲ پله‌ای استان در توسعه شرکت‌های دانش بنیان گفت: در بحث دانش‌بنیان‌ها نیز بر اساس ارزیابی‌های وزارت کشور امسال استان با رشد ۲۲ پله‌ای رتبه نخست کشور در میزان رشد را بدست آورد و در همین راستا یک شهرک در حوزه صنایع دانش‌بنیان در حال آماده‌سازی است که در روزهای آینده بهره‌برداری می‌شود.
مقام عالی دولت در استان اردبیل همچنین از تشکیل کمیته ویژه کسب و کار برای ساماندهی فضای کسب و کار استان خبر داد و افزود: بیش از ۶۲ قوانین مخل کسب و کار در استان شناسایی شده که با بررسی کارشناسی نیمی از آنها برای بازنگری به هیات مقررات‌زدایی ارسال شده است.
وی ادامه داد: با برگزاری کمیته ویژه کسب و کار، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین کمیته قضایی بسیاری از مشکلات سرمایه‌گذاری در استان قابل رسیدگی است.
استاندار اردبیل با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق شعار سال گفت: مأموریت اصلی برای فعالیت سال جاری توسط مقام معظم رهبری مشخص شده و لازم است دستگاه‌ها در تدوین تمامی اقدامات اعم از زیرساخت‌ها و طرح‌ها با محوریت تولید حرکت کنند.
عاملی همچنین با اشاره به جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان افزود: زمینه‌های همکاری سرمایه‌گذاری خارجی در قالب طرح‌های مختلف از قبیل راه، نیرو، کشاورزی، بهداشت و درمان مورد بررسی قرار گرفته و باید اذعان کرد که استان اردبیل با داشتن ظرفیت‌های گسترده در بخش‌های مختلف گردشگری و کشاورزی زمینه مستعدی برای جلب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دارد.

نظر شما