شناسهٔ خبر: 66692977 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افتتاح دستگاه کمک ناوبری فرودگاه شهدای ساری

با حضور وزیر راه و شهر سازی دستگاه کمک ناوبری ILS فرودگاه شهدای ساری افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

افتتاح دستگاه کمک ناوبری فرودگاه شهدای ساری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به استان مازندران دستگاه کمک ناوبری ILS فرودگاه شهدای ساری را افتتاح کرد.


مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه در جریان سفر رییس جمهوری و اعضای هیات دولت به استان مازندران، از فرودگاه شهداری ساری بازدید و دستگاه و سامانه کمک ناوبری ILS این فرودگاه را افتتاح کرد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران در خصوص این افتتاح گفت: سامانه و دستگاه کمک ناوبری ILS از دی ماه ۱۴۰۲ عملیاتی شده بود، اما افتتاح رسمی این سامانه امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد.

به گفته اکبر حسنی، دستگاه ILS یک دستگاه کمک ناوبری است که به هواپیما جهت تقرب به باند فرودگاه در شرایط جوی نامناسب کمک می‌کند. با بهره برداری از این دستگاه، دید لازم جهت فرود، به ۱۲۰۰ متر کاهش پیدا میکند. در حال حاضر کلیه طرح‌های ورودی و خروجی پرواز‌های شهدای ساری از ILS استفاده میکند.

وی تصریح کرد: کلیه مراحل نصب و بهره برداری این دستگاه توسط مهندسان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و فرودگاه شهدای ساری انجام شده است.

همچنین دکتر بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به همراه نمایندگان منتخب مردم شهرستان‌های ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران از ترمینال‌های عمومی و ورودی پرواز‌های خارجی فرودگاه شهدای ساری بازدید کرد.

نظر شما