شناسهٔ خبر: 66692792 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار پیشنهاد داد

برگزاری مسابقه معرفی جاذبه‌های گردشگری استان کرمان به چهار زبان

سارا سلطانی

استاندار کرمان با بیان این مطلب که صنایع دستی می‌تواند مقوم صنعت گردشگری باشد، گفت: باید مسابقه معرفی جاذبه‌های گردشگری استان با محوریت چهار زبانه برگزار شود و بخشی از جوایز آن را استانداری متقبل شود لذا تولید محتوای فاخری انجام و در سایت‌های گردشگری بارگذاری شود.

صاحب‌خبر -

محمدمهدی فداکار پیش از ظهر امروز، ۲۷ اردیبهشت ماه در پنل تخصصی توسعه صنعت گردشگری در همایش کرمان آیدکس ۲۰۲۴ اظهار کرد: کرمان ظرفیت‌های خوبی در حوزه گردشگری دارد و مشکلات را باید حل کنیم.

وی با بیان این مطلب که زیرساخت‌های گردشگری استان کرمان کامل نیست، تصریح کرد: در استان پنج فرودگاه داریم اما پرواز نیست و نداشتن پرواز خارجی یک مشکل بزرگ است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در حوزه جاده و قطار مشکل اساسی نداریم، عنوان کرد: نباید با سرمایه‌گذار مقابله شود و در استان کرمان نگاه منفی به سرمایه‌گذار نیست و مدیران ارشد استان در برخی اوقات شخصا مشکلات سرمایه‌گذار را پیگیری می‌کنند.

وی تعریف فضای آرمانی را از آسیب‌های عدم دستیابی به اهداف دانست و گفت: سرمایه‌گذاران بومی یک ظرفیت مهم هستند زیرا با موقعیت و فرهنگ استان آشنا هستند.

فداکار بر لزوم استفاده از مجموعه‌های قدیمی داخل شهر تاکید کرد و افزود: مکان‌های بسیار خوبی در شهر کرمان وجود دارد و برای رونق گردشگری موثر هستند.

وی با بیان این مطلب که نگاه متفاوت پول خلق می‎کند، افزود: تنوع جاذبه‌های گردشگری در استان بی‌نظیر است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه کویر یک ظرفیت فوق العاده است که می‌تواند کشور را تامین کند، گفت: ظرفیت‌های شهرهای قدیمی که در دل کویر بوده‌اند نیز می‌تواند باعث جذب گردشگر داخلی و خارجی شود.

وی از ساخت دو هتل بزرگ در کرمان توسط هواپیمایی ماهان و بانک گردشگری خبر داد و تاکید کرد: در برگزاری رویدادها بنا نیست که استان کرمان هزینه کند و باید این نگاه اصلاح شود.

به گزارش ایسنا، سعید شاهرخی مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان نیز در این نشست اظهار کرد: استان کرمان ظرفیت‌های عظیم گردشگری و در همه بخش‌ها جاذبه دارد.

وی با اشاره به شعار هفته میراث فرهنگی سال جاری در ادامه بیان کرد: بشر با عصر سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری مواجه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان نیروی انسانی را موثرترین عنصر و استان کرمان را در این زمینه پیشرو دانست و عنوان کرد: فضای حاکم بر هر جامعه بر رونق گردشگری استان کرمان تاثیرگذار است لذا به سمت شناسایی عوامل و بهبود آنها سوق یابید تا فضای حاکم و گردشگری استان بهبود یابد.

وی با بیان این مطلب که کرمان به حکمرانی خوبی در حوزه گردشگری نیاز دارد، تصریح کرد: آموزش اولویت کاری استان برای فعالان حرفه‌ای حوزه گردشگری است و این کار را آغاز کرده‌ایم.

شاهرخی تعریف رویدادها در کرمان را از دیگر اولویت‌های استان برشمرد و اظهار کرد: استان کرمان می‌تواند در همه حوزه‌ها مخصوصا گردشگری پیشران باشد.

به گزارش ایسنا، حمزه زاده رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان کرمان نیز در این نشست گفت: انتظار داشتیم موانع توسعه صنعت گردشگری استان کرمان بررسی شود اما اکثر صحبت‌ها به سمت معرفی استان رفت.

وی تاکید کرد: اینکه کرمان یکی از قطب‌های گردشگری کشور است، شکی نیست اما وظایف مسئولان در جذب سرمایه‌گذار باید مشخص می‌شد.

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران استان کرمان بیان کرد: هتلداران و تاسیسات گردشگری با سازمان مالیات، بیمه و حامل‌های سوخت مشکل دارند و همه اینها از موانع سرمایه‌گذاری است.

وی اعلام کرد: ده‌ها مورد داریم که راغب به سرمایه‌گذاری در استان کرمان هستند و باید مشوق‌های لازم ایحاد و از سرمایه‌گذار حمایت و تسهیلات مناسب به سرمایه‌گذاران داده شود.

حمزه‌زاده خطاب به مسئولان استان کرمان گفت: بسته حمایتی و شرایط تعریف کنید تا بتوانیم سرمایه‌گذاران خوبی برای استان کرمان معرفی کنیم.

انتهای پیام

نظر شما