شناسهٔ خبر: 66692492 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حضور در کتابخانه ایرج افشار سیستانی.

همایش نکوداشت فردوسی و روز زبان فارسی در زابل

همایش بزرگداشت فردوسی و روز زبان فارسی در کتابخانه استاد ایرج افشار سیستانی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

همایش نکوداشت فردوسی و روز زبان فارسی در زابل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان در این مراسم با تشریح برخی افتخارات سیستان در حوزه علم، ادب و هنر گفت: انتخاب روستای ژاله‌ای زابل به عنوان روستای دوستدار کتاب کشور، نشان از وجود ظرفیت و پتانسیل بالای منطقه در بعد فرهنگی دارد.
جهانتاب افزود: شهرزابل ظرفیت انتخاب به عنوان شهر دوستدار کتاب کشور را دارد و بر توسعه فعالیت‌ها و خدمات کتابخانه‌های عمومی در این راستا تاکید شد.
وی همچنین کتابخانه استاد ایرج افشار سیستانی را یکی از مدرن‌ترین و مجهز‌ترین کتابخانه‌های عمومی در منطقه جنوب شرق معرفی و از مردم دعوت کرد تا برای استفاده از این امکانات به کتابخانه مراجعه کنند.
میری رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان زابل، نیز هدف از برگزاری این همایش را پاسداشت مقام رفیع حکیم ابوالقاسم فردوسی، عنوان کرد و گفت: شاهنامه به عنوان سند افتخار و بزرگترین کتاب فارسی و حماسی و زبان فارسی به عنوان سند اصالت و هویت و پیوند دهنده اقوام مختلف در اقصی نقاط جهان است.
در حاشیه این همایش برنامه‌های شاهنامه خوانی، موسیقی زنده، شعر خوانی، طراحی، خطاطی و نقاشی از داستان‌های شاهنامه و نمایشگاه کسب و کار‌های کوچک و کتاب در ۱۰غرفه برگزار شد که هنرمندان به معرفی تولیدات و کسب کار خود پرداختند.

نظر شما