شناسهٔ خبر: 66692079 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بدهی بیمه‌ها به مراکز درمانی از ۱۵ ماه هم عبور کرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به مشکلات مراکز درمانی گفت: ادامه چرخه خدمت رسانی به بیماران، نیازمند دریافت مطالبات این مراکز از بیمه‌هاست.

صاحب‌خبر -

***بدهی بیمه‌ها به مراکز درمانی از ۱۵ ماه هم عبور کرد

دکتر حسین قناعتی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: فقط داروخانه سیزده آبان بیش از هزار میلیارد تومان از بیمه‌ها طلب دارد و وقتی ما نتوانیم منابع را در اختیار شرکت‌های دارویی دهیم موجب شکست در فرایند تامین دارو می‌شود.

وی گفت: بر اساس قانون سازمان‌های بیمه گر موظف هستند ۴۵ روز پس از ارسال صورت حساب مراکز، طلب این مراکز را پرداخت کنند و ۶۰ درصد صورت حساب را در ابتدای ارائه خدمات به مراکز و موسسات پرداخت کنند. برخی از مطالبات دانشگاه علوم پزشکی تهران مربوط به سال ۱۴۰۱ است.
قناعتی با بیان اینکه بیشترین بدهی بیمه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی تهران مربوط به بیمه تامین اجتماعی است ادامه داد: بدهی بیمه تامین اجتماعی به داروخانه‌ها از ۱۵ ماه هم عبور کرده و بدهی بیمه سلامت کمتر و مربوط به چند ماه اخیر است.
وی افزود: آینده بخش دارویی کشور وابسته به پرداخت بموقع بیمه هاست و تاخیر در پرداخت این مطالبات چرخه تامین دارو را با مشکل مواجه ساخته است.
پیش از این مدیرعامل سازمان بیمه سلامت نیز در خصوص تاخیر در پرداخت مطالبات طرح دارویار به داروخانه‌ها گفته بود پرداخت سهم ارز ترجیحی داروخانه‌ها بر عهده سازمان هدفمندی یارانه هاست و از عهده بیمه سلامت، خارج است و آخرین پرداخت در این بخش مربوط به دی سال قبل است و منابع این بخش را باید سازمان هدفمندی یارانه‌ها تامین کند.

نظر شما