شناسهٔ خبر: 66691938 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

احداث بلندترین پل خاورمیانه بر روی رودخانه کرج

استاندار البرز به همراه معاون حقوقی رئیس جمهور در حاشیه بازدید از پل B0 و B1 گفت: در صورت بهره‌برداری از این پل‌ها، بخش مهمی از ترافیک آزادراه فعلی تهران - کرج را رفع خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس جمهور و مجتبی عبداللهی استاندار البرز روز پنجشنبه 27 اردیبهشت از روند پیشرفت پروژه‌های پل B0 و B1 بازدید کردند.

B0 و B1 در انتهای آزادراه همت - کرج واقع شده و در صورت بهره‌برداری، بخش مهمی از ترافیک آزادراه فعلی تهران - کرج را رفع خواهند کرد.

سازه پلB0  از ترکیب بتن با کابل ساخته شده و ادامه آزادراه شهید همت - کرج محسوب می‌شود؛ همچنین طول آن حدود ۶۳۰ متر و ۳۵ متر ارتفاع برآورد می‌شود. اگر چه کار این پروژه از حدود هشت سال قبل آغاز شده اما حدود ۹ ماه پیش فاز اجرایی آن توسط پیمانکار شروع شد.

احداث بلندترین پل خاورمیانه بر روی رودخانه کرج

پروژه پل B1 روی رودخانه کرج و بر روی تصفیه خانه بیلقان واقع شده است این پل به ارتفاع ۱۳۰ متر، دهانه ۱۸۰ متر و طول یک هزار و ۵۰ متر بلندترین پل خاورمیانه محسوب می‌شود و پیچیده ترین پل کشور به لحاظ مهندسی است.

 ساخت این پروژه از سال ۹۵ آغاز شده و از سال ۱۴۰۲ با ۲۰ درصد پیشرفت تحویل گرفته شد و برای پیشبرد این پروژه از مجهزترین دستگاه‌های روز دنیا استفاده شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما