شناسهٔ خبر: 66691908 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون شهردار اصفهان:

لزوم تبلیغات گسترده برای معرفی اصپاک به شهروندان/ ۵۰۰ خانواده در اصفهان پسماند صفر هستند

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به سامانه اصپاک و لزوم هوشمندسازی جمع آوری پسماندهای شهری گفت: در حال حاضر در شهر اصفهان حدود ۵۰۰ خانواده توسط شهرداری این کلان شهر شناسایی شده است که دارای پسماند صفر هستند، اما همچنان تبلیغات درباره نرم‌افزار اصپاک ضعیف است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی بقایی امروز _پنجشنبه بیست‌وهفتم اردیبهشت_ در نشست تخصصی شهرگاه که با محوریت محیط زیست در تالار شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری اصفهان فعالیت خود در حوزه فرهنگ سازی در موضوعات مختلف به‌ویژه حوزه پسماند را طی ۲۰ سال گذشته و خیلی زودتر از شهرهای دیگر آغاز کرد.

وی با بیان اینکه مباحث حقوقی و قانونی، اقتصادی و ایجاد انگیزه‌های مردمی ازجمله عوامل مهمی است که در حوزه فرهنگ‌سازی دنبال می‌شود، افزود: در حال حاضر در شهر اصفهان حدود ۵۰۰ خانواده توسط شهرداری این کلان شهر شناسایی شده‌اند که دارای پسماند صفر هستند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان تصریح کرد: با فرهنگ‌سازی‌های صورت گرفته از سوی شهرداری این کلان‌شهر در حال حاضر بیش از ۳۰ درصد از زباله‌های شهری تفکیک شده است و شهروندان به درستی و برای داشتن محیط زیستی سالم زباله‌های خود را تفکیک و پسماندهای تر و خشک را جداسازی می‌کنند.

بقایی با اشاره به سامانه اصپاک و لزوم هوشمندسازی جمع‌آوری پسماندهای شهری گفت: پسماندهای شهری باید از درِ منازل تحویل گرفته شود، این در حالی است که درباره اصپاک تبلیغات خوبی نداشتیم، در صورتی که این نرم‌افزار را به‌راحتی می‌توان از بازار دانلود و نصب کرد و برای تمام کسانی که تاکنون آن را تهیه کردند به دلیل طرح‌ها و برنامه‌های متنوعی که دارد، ماندگار بوده است.

وی ادامه داد: شهرداری اصفهان طی دو سال گذشته پس از فرهنگ‌سازی در حوزه تفکیک پسماند خشک و تر برای شهروندان، به بحث تفکیک پسماندهای تر از یکدیگر همچون تفکیک تفاله چای از دیگر پسماندهای تر ورود کرده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به فرهنگ نوشیدن چای در کشور ایران خاطر نشان کرد: تفکیک تفاله‌های چای از پسماندهای تر علاوه بر نقش مؤثر و مهمی که در کاهش آلودگی‌های زیست محیطی دارد، به‌لحاظ اقتصادی نیز بسیار حائز اهمیت است و سرمایه کلانی برای شهر محسوب می‌شود.

نظر شما