شناسهٔ خبر: 66691862 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سردار باقری؛

ملی شدن برنامه های سالروز عملیات «حاج عمران»

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: از امسال سالروز عملیات حاج عمران و حضور در منطقه حاج عمران به عنوان یکی از برنامه‌های ملی هر ساله برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

ملی شدن برنامه های سالروز عملیات «حاج عمران»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، سردار نعمت‌الله باقری صبح امروز پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت در یادواره شهدای عملیات غرورآفرین «حاج عمران» با ادای احترام به شش و ۵۵۹ شهید لرستان و بیش از ۳۰۰ شهید عملیات حاج عمران گفت: این محفل مزین به نام و یاد این شهدای سرافراز لرستان است.

وی افزود: کنگره اول استان لرستان با مدیریت فرمانده وقت سپاه استان سردار کشکولی و همکاران وی در مجموعه استان با همراهی همه اعضای کمیته‌های برگزاری در استان چه در مجموعه دولت و چه مجموعه سپاه استان برگزار شد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به اینکه تاکنون کار‌ها و اقدامات شایسته‌ای انجام شده است، گفت: چاپ کتاب متعلق به شهدای تیپ و لشکر ۵۷ از جمله این اقدامات بوده است.

سردار باقری به نصب تمثال شهدای این عملیات اشاره کرد و اجرای کار‌های عمرانی با نام و یاد شهدا را از دیگر اقدامات برشمرد.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دست اندرکاران کنگره شهدای لرستان اشاره کرد و گفت: ایشان نکته‌ای را فرمودند که اصل کلام این بود؛ «این کاری که بحمدالله دو سه سال است مشغول شده‌اید کار لازمی است، منتها به نظر من این کار دیر شروع شده؛ یعنی در لرستان، با خصوصیّاتی که دارد و ارزش‌هایی که واقعاً در این مجموعه متراکم است، جاداشت بزرگداشت شهیدان خیلی زودتر از اینها انجام می‌گرفت.»

سردار باقری ادامه داد: اتفاقی که امروز تحت عنوان یادواره شهدای حاج عمران رخ داد در راستای اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب بود.

وی بیان کرد: دومین کنگره شهدای استان لرستان در این مکان با رونمایی از لوگوی کنگره شروع خواهد شد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه رشادت‌های رزمندگان استان بیش از چیزی است که معرفی شده است، گفت: امیدواریم بتوانیم در ادامه راه کنگره اول کمی و کاستی‌ها را جبران کرده و برنامه‌ها را به سرانجام برسانیم.

سردار باقری با بیان اینکه در روزی که در محضر عزیزان آمدیم قول دادیم که عملیات حاج عمران در تقویم کشوری ثبت شود، افزود: با قدردانی از همه کسانی که کمک کردند به دست فرمانده عزیز جنگ یک خردادماه به عنوان روز لرستان و عملیات حاج عمران ثبت شده است و رونمایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز این برنامه به یاد شهدای حاج عمران است، گفت: تاریخ لرستان پر از حوادث غرورآفرین مختلف است، اما به این حادثه متناسب با آن کمتر توجه شده است که جبران خواهد شد.

یادواره شهدای حاج عمران در لرستان با حضور سرلشگر پاسدار محسن رضایی هم اکنون در دهکده مقاومت حمزه سید شهدا خرم آباد در حال برگزاری است.

نظر شما