شناسهٔ خبر: 66691679 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون سازمان هواپیمایی کشور پیشنهاد کرد

شرکت‌های اقتصادی استان یک هواپیما برای کرمان خریداری کنند

سارا سلطانی

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور گفت: بنگاه های اقتصادی استان کرمان می‌توانند با یکدیگر شریک شوند و یک هواپیما خریداری کنند بدون آن که دغدغه نگهداری خط هوایی داشته باشند.

صاحب‌خبر -

مرتضی دهقان پیش از ظهر امروز ۲۷ اردیبهشت ماه در پنل تخصصی توسعه صنعت گردشگری در همایش کرمان آیدکس ۲۰۲۴ اظهار کرد: سازمان جهانی گردشگری اعلام کرده ۵۹ درصد گردشگری بین المللی هوایی، پنج درصد دریایی، یک درصد ریلی و مابقی جاده‌ای است.

وی با تشریح اهداف سفر ادامه داد: طبق آمار جهانی ۵۵ درصد سفرها با هدف تفریح، ۲۸ درصد برای سلامت، پزشکی و مذهبی، ۱۱ درصد سفرهای تجاری و تخصصی و شش درصد سایر سفرها است و استان کرمان پتانسیل‌های خوبی در همه این حوزه‌ها دارد.

دهقان ناآگاهی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری و بازگشت سرمایه طولانی مدت را از آسیب‌های سرمایه‌گذاری برشمرد و عنوان کرد: حدود ۷۰ فرودگاه در کشور داریم که دولت هزینه زیادی برای نگهداری آنها صرف می‌کند.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور ادامه داد: استان کرمان پنج فرودگاه و سه مرز هوایی و یک فرودگاه بین المللی دارد و  این استان نیروهای متخصص بسیار خوبی در حوزه ناوگان هوایی دارد.

وی با بیان این مطلب که در حوزه شبکه با مشکل مواجه هستیم، تصریح کرد: حدود ۹۰ درصد پروازهای کشور در ۱۵ فرودگاه انجام می‌شود که یکی از آنها فرودگاه کرمان است.

دهقان با اشاره به سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ در استان کرمان پیشنهاد کرد: زیرساخت ناوگان هوایی متناسب هم نیاز است، بنابراین اگر سرمایه‌گذاران استان کرمان در این حوزه ورود پیدا کنند، بازگشت سرمایه آن چندان بلند مدت نیست.

انتهای پیام

نظر شما