شناسهٔ خبر: 66691465 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار قشم:

صاحبان اصلی جزیره قشم و سواحل، مردم هستند

محمدعظیم آتش‌پنجه

فرماندار قشم گفت: سرمایه‌گذاران و دولت، بیش از پیش به شرکت‌های لنج‌سازی داخلی اعتماد کنند تا سرمایه‌گذاران بتوانند به شرکت‌های خصوصی سفارش تولید دهند.

صاحب‌خبر -

محمد محمدحسینی فرماندار قشم، در حاشیه بازدید از نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی اقتصاد دریامحور ایران در قشم، گفت: برای نخستین بار است که شرکت‌های بسیار خوب از کشورهای مختلف در این رویداد شرکت کرده‌اند، لذا فرصت بسیار مغتنمی است که بتوانیم از ظرفیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای رشد و توسعه جزایر و سواحل بهره ببریم.

وی در ادامه افزود: اقتصاد دریامحور از قبل در شهرستان قشم وجود داشته و مورد غفلت واقع شده بود، اما نگاه ویژه مقام معظم رهبری به این موضوع، توجه دولت و مجلس را به آن سمت معطوف کرد و همه فعال هستند، فرمانداری هم به عنوان نماینده حاکمیت در کنار بخش خصوصی قرار دارد.

فرماندار شهرستان قشم اظهار امیدواری کرد: با حضور پرشور همه سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی در حوزه جزایر به ویژه جزیره قشم، بتوانیم شاهد رشد، پیشرفت، توسعه و آبادانی این مرز و بوم باشیم.

محمدحسینی به ظرفیت شناورسازی در شهرستان قشم اشاره و تصریح کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در این شهرستان وجود دارد، از لنج‌سازی گرفته تا شناورسازی که تنها مختص ساخت شناورهای کوچک نیست بلکه شناورسازی‌هایی که توانسته چشمان دنیا را مبهوت کند، حتی در حوزه نظامی، شناورهایی با دستان توانمند مهندسی کشور عزیزمان ساخته شده است که می‌تواند دورنمای بسیار خوبی برای جزیره و کشورمان باشد.

وی تأکید کرد: سرمایه‌گذاران و دولت به شرکت‌های لنج‌سازی داخلی بیشتر اعتماد کنند تا سرمایه‌گذاران بتوانند به شرکت‌های خصوصی، در جهت ساخت شناورهای مسافربری، گردشگری که می‌تواند پایه بسیار خوبی در حوزه ترانزیت مسافر و کالا باشد را سفارش دهند.

فرماندار شهرستان قشم با اشاره به فضای اقتصاد دریامحور جامعه محلی این جزیره هم افزود: اینها زنجیره‌های به‌هم پیوسته هستند که برای تکمیل این زنجیره، باید نگاه ویژه‌ای به بوم و مردم محلی جزیره داشت.

محمدحسینی ادامه داد: صاحبان اصلی این جزیره و این سواحل، مردم هستند، اصل و اساس اقتصاد دریامحور مربوط به همه اینان است، لذا اگر کسی بخواهد امنیت آن‌ها را تأمین کند باید مردمی‌سازی اقتصاد دریامحور را سرلوحه قرار دهد، می‌بایست نگاه ویژه‌ای به این حوزه معطوف شود.

وی با اشاره به نقش بسیار مهم مردم در تحقق اقتصاد دریامحور تأکید کرد: مردم همانطور که ثابت کردند در همه صحنه‌ها حضور ثمربخش دارند، در صورتی که به آنان فرصت داده شود و فضا برایشان فراهم شود، در تحقق اقتصاد دریامحور نیز حرف اول را خواهند زد.

انتهای پیام

نظر شما