شناسهٔ خبر: 66690547 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

فراخوان ناوگان غیربومی برای تسریع حمل محصولات کشاورزی گلستان

مدیرعامل اتحادیه شرکت های تعاونی حمل و نقل بار گلستان با توجه به افزایش میزان برداشت محصولات کشاورزی استان در فصل زراعی جاری، گفت: ناوگان در نظرگرفته شده برای حمل و نقل محصولات کشاورزی، نیاز استان را تامین می کند و جهت احتیاط از استان های دیگر نیز فراخوان شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، حمید رضا موسایی با اشاره به فراخوان ناوگان مضاعف از سایر استان ها، اظهارداشت:ناوگان عملیاتی در نظرگرفته شده برای حمل و نقل محصولات کشاورزی امسال حدود ۶ هزاردستگاه است و به فراخور نیاز از سایر استان ها نیز به گلستان اعزام می شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش، موضوع درزگیری و چادرکشی ناوگان حمل کلزا،گندم و جو را به منظور جلوگیری از هدررفت محصولات الزامی دانست و به رانندگان و کامیونداران استان تاکید  کرد که در هنگام حمل محصولات  به این مساله توجه جدی داشته باشند.

موسایی ادامه داد: اتحادیه بار استان برحسب وظایف ذاتی از طریق شرکتهای حمل و نقل و گروه های مجازی شرکتها برای این موضوع و نحوه پوشش بار  اطلاع رسانی های لازم را انجام داده است.

وی همچنین تعیین کرایه پایه حمل محصولات را نیز مشمول دو نرخ از مزارع به انبارها و سیلوها و  از انبارها به کارخانجات روغن کشی دانست و توضیح داد: اتحادیه و سایر صنوف حمل و نقل، این نرخ ها را براساس نرخ روز، مشخص و به شرکتها ابلاغ کرده و افزایش آن را نیز براساس توافق کشاورز و راننده میسر دانسته است.

نظر شما