شناسهٔ خبر: 66690512 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

با هدف پویایی در نوشتن و انگیزه در مخاطبین هرمزگانی؛

نخستین جشنواره «داستان آوخت حاجی‌آباد» برگزیدگانش را شناخت

هرمزگان - نخستین جشنواره «داستان آوخت حاجی‌آباد»، با هدف پویایی در نوشتن و انگیزه در مخاطبین هرمزگانی برگزیدگانش را شناخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، نخستین جشنواره «داستان آوخت حاجی‌آباد» به دبیری صدیقه صادقی سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه در سالن آمفی تئاتر شهید حسن‌زاده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان در شمال استان هرمزگان برگزار شد و با اعلام برگزیدگان به کار خود پایان داد.

هیئت داوران جشنواره آوخت ضمن تقدیر و تشکر از داستان نویسان در این رویداد ادبی و برگزار کنندگان اعلام کرد: اولین جشنواره استانی داستان آوخت در سه بخش آسیب‌های اجتماعی (بخش ویژه)، بخش استانی (آزاد) و بخش جنبی (خارج از استان) در دو مقطع نوجوان و بزرگسال با استقبال خوب مخاطبان این حیطه مواجه شد.

این جشنواره با هدف پویایی در نوشتن و انگیزه در مخاطبین با ارزیابی توانایی نویسندگان در بیان داستان، استفاده صحیح و بجا از تکنیک‌ها و عناصر داستانی در پیشبرد روایت، بهره‌گیری از زبان متناسب با داستان و نگارش روان و مضمون مناسب با متن برگزار شد.

پروانه ماندگاری از طرف خود و سایر داوران مرحله نهایی رضا زنگی آبادی و دریا چوبین به شرکت کنندگان و مجریان این امر هنری و فرهنگی تبریک گفت و افزود: قطعاً جشنواره در پله ابتدایی و نقطه شروع است. امیدواریم با استمرار کارگاه های آموزشی و ادامه سالانه جشنواره با بستر سازی در رشد و بهبود این حیطه شاهد به ثمر نشستن بذرهای اولیه باشیم.

نفرات برگزیده نخستین جشنواره «داستان آوخت حاجی آباد»:

بخش آزاد:

نفر اول: ابراهیم اسفندی

نفر دوم: ادریس حسین پور

نفر سوم: یعقوب باوقار زعیمی؛

تقدیر: ادیبه امیری، محمد جواد کریمدادی

بخش آسیب‌های اجتماعی:

نفر اول: محسن افروغ

نفر دوم: سامیه هوشمند

نفر سوم: آذر حیدری

تقدیر: مریم روتابی، فرخ لقا حافظ پور

بخش نوجوان:

نفر اول: یلدا جهانگیری

نفر دوم: پرنیا امیری

نفر سوم: هلیا اسلامی

تقدیر: زهرا کوهی، نورا پرمر

بخش آزاد خارج از استان:

برگزیده: محمد زروندی

تقدیر: دنیا اسکندرزاده

به گزارش ایبنا، در این جشنواره در مجموع ۳۴۱ اثر دریافت شد، که در بخش آسیب‌ها ۳۷ اثر، در بخش جنبی ۱۶۳ اثر، نوجوان ۹۰ اثر و در بخش استانی ۵۱ اثر دریافت شد؛ که در هر بخش سه برگزیده و دو تقدیری انتخاب شدند.

نظر شما