شناسهٔ خبر: 66690482 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

بررسی همکاری های بین‌الملل آستان قدس رضوی با رایزن فرهنگی ایران در روسیه

همکاری های بین‌الملل آستان قدس رضوی با رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در روسیه بررسی و تحلیل شد.

صاحب‌خبر -

در چارچوب توسعه فعالیت‌های بین‌المللی آستان قدس رضوی، جلسه مشترکی با همکاری مدیریت برنامه‌ریزی و نظارت معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی، دفتر نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات در خراسان، سازمان موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در روسیه برگزار شد.


در این جلسه که با حضور مهدی قیصری نیک، معاون امور موزه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، محمد ابراهیم امینی، مشاور معاونت امور بین الملل آستان قدس رضوی، غلامرضا کحلکی، مدیر برنامه‌ریزی و نظارت بین‌الملل آستان قدس رضوی، احمدوند، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در روسیه و حجت‌الاسلام علی باقری رئیس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در استان خراسان رضوی برگزار شد، ظرفیت‌های موجود در موزه‌های آرمیتاژ، تاریخ ادیان و مرکز ملی نسخ روسیه بررسی و به تبادل نظر گذاشته شد.

همچنین در این جلسه در مورد توسعه همکاری‌ها، عقد تفاهم‌های بین‌الملل و دستیابی به برنامه‌های عملیاتی و اجرایی، بحث و تبال نظر شد و  مقرر گردید متن تفاهم نامه‌ای در مرکز ملی نسخ روسیه بررسی تدوین، تهیه و پیگیری شود. 

تشکیل کمیته‌هایی با محوریت برنامه‌های عملیاتی حوزه بین‌الملل در آستان قدس رضوی و کشور روسیه از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود. 

دستاورد این هم‌افزایی‌ها اقدامات موثر در کشور روسیه است زیرا این کشور شاهراه فرهنگی مهمی است و اقداماتی از این دست می‌تواند برای معرفی و جهانی کردن نام و یاد امام رضا(ع) موثر باشد.

نظر شما