شناسهٔ خبر: 66689843 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

۶۰۰ نفر از فرهنگیان کشور به سبلان صعود می‌کنند

بر اساس برنامه هماهنگ شده با وزارتخانه متبوع، فرهنگیان کوهنورد و ورزشکار کشور به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادی خرمشهر و به یاد ابراهیم هادی معلم ورزشی شهید به قله سبلان صعود خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

۶۰۰ نفر از فرهنگیان کشور به سبلان صعود می‌کنند

غلامحسین خجسته روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار بسیج اظهار کرد: یک تیم از ورزشکاران شاغل در وزارت آموزش و پرورش و تیم‌هایی مرکب از آقا و خانم از ۳۲ استان کشور در این حرکت ورزشی بزرگ حضور خواهند یافت.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶۰۰ همکار ورزشکار از سراسر کشور در برنامه صعود به سبلان شرکت کنند.

وی ادامه داد: خانه فرهنگیان اردبیل و شهرستان سرعین برای اسکان میهمانان در نظر گرفته و تمهیدهای لازم اندیشیده شده است.

رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: طبق برنامه‌ریزی به‌عمل آمده، دوم خرداد برای پذیرش آقایان و روز سوم خرداد برای صعود آنها به سبلان در نظر گرفته شده است و بانوان نیز روز ششم خرداد در اردبیل پذیرش شده و هفتم خرداد نیز برای فتح سبلان به سمت این کوه سرفراز حرکت خواهند کرد.

وی عنوان کرد: حرکت فرهنگیان ورزشکار در روزهای سوم و هفتم خرداد پس از نماز صبح آغاز خواهد شد و زمان برگشت نیز بعد از ظهر و حدود غروب همان روزها خواهد بود و مسیر حرکت نیز محدوده پیست اسکی آلوارس شهرستان سرعین تعیین شده است.

خجسته اضافه کرد: هماهنگی‌های لازم برای همراهی امدادگران جمعیت هلال احمر، پزشک و نیروهای امدادی دیگر انجام شده است.

وی با اعلام اینکه این حرکت ورزشی در دولت سیزدهم برای نخستین بار در استان اردبیل اجرا می شود، اظهار کرد: سبلان نماد سربلندی و افتخار و سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر با همت رزمندگان غیور ایرانی اسلامی است.

رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: صعود فرهنگیان ورزشکار به سبلان بزرگ در چنین مناسبتی عزم و اراده راسخ معلمان، مربیان و طالبان علم را برای فتح قله‌های افتخار و علم و تجدید پیمان با آرمان‌های امام (ره) و نظام اسلامی نشان می‌دهد.

این معلم پیشکسوت گفت: صمد بابازاده هیمالیانورد مشهور اردبیلی نیز در این حرکت ورزشی، پیشرو و همراه کوهنوردان خواهد بود و این برنامه فاخر فرهنگی ، ورزشی به نحو احسن برگزار می شود.

قله سبلان سومین قله بلند ایران و یک کوه آتش‌فشانی غیرفعال است که در قله آن دریاچه‌ای قرار دارد و بیشتر اوقات سال تمام قله‌های سبلان پوشیده از یخ و برف‌ است.

نظر شما