شناسهٔ خبر: 66689783 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

اتمام سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان تا پایان اردیبهشت

مدیرکل اموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت: سنجش نوآموزان ایران تا پایان اردیبهشت و اتباع تا پایان خرداد ماه باید تعیین تکلیف شود. مدیرکل اموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت: سنجش نوآموزان ایران تا پایان اردیبهشت و اتباع تا پایان خرداد ماه باید تعیین تکلیف شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، فرایند سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان  از ابتدای فروردین ماه 1403 آغاز وتا پایان اردیبهشت ادامه دارد و در حال حاضر به روز های پایانی فرصت سنجش نوآموزان نزدیک می شویم.در صورت تاخیر سنجش نوآموزان ثبت نام در مدارس را با مشکل روبرو می کند و کتاب های درسی در مهر ماه با تاخیر دردست دانش آموزان پایه اول ابتدایی می رسد. 

اگر اختلال در کودکان هنگام سنجش شناسایی شود ، می توان با مداخله به هنگام به کمک مشاوران و دکترهای متخصص از ورود این کودک به مدارس استثنایی جلوگیری کرد.  

در این راستا مسعود بهرامی مدیرکل اموزش و پرورش شهرستان های استان تهران اظهار کرد: والدین برای سنجش نوآموزان تنها یک هفته دیگر فرصت دارند. هرسالی که در سنجش نواموزان بدوورود دبستان تاخیر ایجاد شده ، در اول مهر و ثبت نام کتاب و رسیدن کتاب ها با تاخیر روبرو شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران عنوان کرد:  سنجش نوآموزان ایران تا پایان اردیبهشت و اتباع تا پایان خرداد ماه باید تعیین تکلیف شود. سنجش نواموزان باید موقع انجام گیرد زیرا اگر دانش آموزی نیم یا یک درصد مشکلی داشته باشند ، شناسایی شودو در مرکز جامع سنجش مداخله به هنگام صورت گیرد. اگر والدین سنجش نواموزخود را به شهریور موکول کند، هم ثبت نام را با مشکل روبرو می کند و هم دیگر فرصتی برای مشاوره و مداخله به هنگام وجود نداریم و به جای اینکه دانش آموز به مدارس عادی بروند به مدارس استثنایی می رود.

بهرامی گفت: در حال حاضر مهم تر از سنجش بدو ورود نوآموزان در آموزش و پرورش وجود ندارد. هر مرکز سنجش نوآموزان 70 نوبت می دهد که تعداد مراکز 48 مرکز است.ما برای سنجش حدود 110 هزار نوآموزآماده هستیم وسنجش 70 درصد از این تعداد انجام گرفته است. در صورت تشخیص عارضه نوآموزان در سنجش به مراکز جامع سنجش و بهبود معرفی می شود و چهار ماه فرصت مداخله به هنگام داریم و توسط مشاوران و متخصصان اصلاح رفتار و درمان صورت می گیرد. 

 انتهای پیام/

نظر شما