شناسهٔ خبر: 66689590 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

ایران به زودی انسان به فضا پرتاب می‌کند

صاحب‌خبر -

رئیس سازمان فضایی ایران در پاسخ به سوالی درباره زمان ارسال نخستین ایرانی به فضا، از برنامه‌ریزی برای پرتاب انسان به فضا در آینده نزدیک خبر داد.

حسن سالاریه، رئیس سازمان فضایی ایران، در گفتگویی درباره برنامه‌های فضایی ایران، از برنامه‌ریزی برای پرتاب 5 تا 7 ماهواره در سال جاری و همچنین ارسال نخستین ایرانی به فضا طی سالیان آینده خبر داد.

پرتاب انسان به فضا توسط ایران

به‌گفته سالاریه، در برنامه فضایی ایران برای سال جاری، پرتاب‌های متعددی پیش‌بینی شده که شامل پرتاب ماهواره‌های تولید داخل توسط دو بخش دولتی و خصوصی است. بنا بر اظهارات وی، در سال 1403 پرتاب حداقل 5 تا 7 ماهواره برنامه‌ریزی شده که ممکن است در مواردی نیز تجمیع شوند.

ماکت نمونه کپسول فضایی ایرانی ماکت نمونه کپسول فضایی ایرانی

رئیس سازمان فضایی ایران همچنین با اشاره به احیای زیست فضایی در سال گذشته و پرتاب موفقیت‌آمیز کپسول زیستی با جرم 500 کیلوگرمی، افزود قرارداد کپسول زیستی با جرم 1500 کیلوگرم نیز در سال گذشته منعقد شده و در صورت امکان پرتاب موفقیت‌آمیز آن، می‌توان موجود یا موجودات زنده در قامت انسان را نیز به فضا ارسال کرد. البته به‌گفته سالاریه، نهایی شدن این فرآیند، خود به چند پرتاب اولیه برای فراهم کردن زمینه‌ها و شرایط نیاز دارد.

رئیس سازمان فضایی ایران درباره پرتاب انسان ایرانی به فضا نیز گفت برنامه‌ریزی این سازمان برای ارسال انسان به فضا برای پنج سال آینده تعیین شده است. وی افزود در حوزه زیست فضایی باید به سطح بالایی از قابلیت‌های فنی برسیم؛ چرا که ارسال و بازگشت سالم فضانورد به سطح زمین، حساسیت و اهمیت بسیار بالایی دارد.

در گجت نیوز بخوانید:
زلزله در دنیای نجوم؛ کشف آثاری از تمدن های پیشرفته فرازمینی مأموریت جسورانه ناسا برای لمس خورشید! ناسا از طرح جدیدی برای ساخت قطار رباتی معلق در ماه رونمایی کرد مشاهده شفق قطبی در ایران برای اولین بار در تاریخ + عکس

نظر شما