شناسهٔ خبر: 66689495 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار گلستان:

جمهوری اسلامی ایران به دنبال تعامل حداکثری با کشورهای همسایه است

مریم شریفی

استاندار گلستان در دیدار با هیئت ترکمنستانی گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس منافع متقابل ملت‌ها به دنبال تعامل حداکثری با همه کشورها به ویژه کشورهای همسایه است

صاحب‌خبر -

علی محمد زنگانه شامگاه چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت در دیدار با هیئت ترکمنستانی در گرگان با بیان اینکه دولت سیزدهم بر توسعه مناسبات با کشورهای همسایه تاکید ویژه‌ای دارد افزود: افزایش تعاملات و دیدارهای مقامات دو کشور ایران و ترکمنستان نمایانگر اراده قوی دو طرف برای تحکیم مناسبات است.

وی با اشاره به اینکه با تلاش‌های انجام شده سهم استان گلستان در صادرات کالا به ترکمنستان از ۹ درصد به ۲۰ درصد افزایش یافته است، تاکید کرد: خواستار افزایش استفاده از ظرفیت‌های مرزی دو کشور هستیم.

استاندار گلستان هم چنین با اشاره به برگزاری مراسم نکوداشت مختومقلی فراغی با حضور هیئت ترکمنستانی در آق توقای مراوه تپه گفت: اندیشه شاعر بزرگ مختومقلی فراغی وحدت، همدلی و برادری است و این مساله در عصر حاضر از طرف رهبران دو کشور به ویژه رهبر معظم انقلاب تاکید می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: در اشعار مختومقلی فراغی وصف پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت ایشان موج می‌زند.

نور صحت شریم اف معاون وزیر فرهنگ ترکمنستان هم در این نشست گفت: مناسبات ایران و ترکمنستان با اراده و هدایت رهبران دو کشور در بخش‌های مختلف رو به توسعه است.

این هیئت ترکمنستانی قرار است امروز عصر در مراسم نکوداشت زادروز مختومقلی در مراوه تپه شرکت کند.

انتهای پیام

نظر شما