شناسهٔ خبر: 66689376 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

ساعت پخش سریال پوآرو از شبکه تماشا + خلاصه داستان

سریال پوآرو با هنرمندی دیوید سوشی، از شبکه تماشا روی آنتن می‌رود. برای آشنایی با داستان و اطلاع از ساعت پخش سریال پوآرو با ما همراه شوید.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سریال بریتانیایی پوآرو در ژانر درام جنایی ساخته شده است. این مجموعه تلویزیونی پرطرفدار، از سال ۱۹۸۹ تا ۱۳ نوامبر ۲۰۱۳ به مدت ۲۵ سال از شبکه‌ی آی‌تی‌وی (ITV1) پخش می‌شد.

اگر از علاقه‌مندان سریال‌های معمایی جنایی هستید، می‌توانید سریال پوآرو را از روز دوشنبه (10 اردیبهشت ماه 1403) از شبکه تماشا دنبال کنید. در ادامه، ساعت پخش سریال پوآرو ، زمان تکرار و خلاصه داستان این مجموعه تلویزیونی را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ساعت پخش سریال پوآرو از شبکه تماشا

بر اساس جدول پخش برنامه‌های شبکه تماشا، زمان پخش سریال پوآرو از دوشنبه (10 اردیبهشت ماه 1403) هر شب ساعت 19:00 است. اگر در این ساعت موفق به تماشای این مجموعه نشدید، ساعات 1:00، 07:00 و 13:00 روز بعد که زمان پخش تکرار سریال پوآرو از شبکه تماشا است، می‌توانید آن را دنبال کنید.

در سریال پوآرو دیوید سوشی در نقش کارآگاه مشهور هرکول پوآرو، شخصیت اصلی اثر برجسته‌ی آگاتا کریستی به ایفای نقش پرداخته است. هر قسمت از مجموعه تلویزیونی پوآرو، اقتباسی از یکی از رمان‌ها یا داستان‌های کوتاه آگاتا کریستی بود که در آن هرکول پوآرو با موفقیت به کشف معمای یک جرم که معمولا قتل بود، می‌پرداخت.

مجموعه تلویزیونی Agatha Christie’s Poirot که شامل ۱۳ فصل و ۷۰ قسمت است، از شبکه ویژن‌تی‌وی در کانادا و شبکه‌های پی‌بی‌اس و ای‌اندئی در ایالات متحده آمریکا پخش شده است. تهیه‌کننده فصل‌های ابتدایی این مجموعه ال.دابلیو.تی بود و بعدها آی‌تی‌وی استودیو، تهیه آن را به عهده گرفت.

سریال پوآرو

بازیگران سریال پوآرو

دیوید سوشی در نقش هرکول پوآرو

فیلیپ جکسون در نقش کاپیتان آرتور هستینگز، دوست پوآرو

هیو فریزر در نقش سربازرس جپ که از پلیس انگلستان برای حل پرونده‌ها به پوآرو یاری می‌رساند

پاولین مورن در نقش خانم لمون، دستیار باهوش پوآرو

فیونا شاو در نقش هریت وِست‌مَک‌ناپ، همکار گاه به گاه پوآرو

زوئی وانامیکر در نقش آریادنی اولیور، نویسنده رمان‌های جنایی

دیوید یلاند در نقش جورج، پیش‌خدمت معتمد پوآرو

فرانسیس بارکهام در نقش سرهنگ هستینگز

جان هوردن در نقش سِر چارلز هاوارد

آنیتا گاری در نقش خانم لینگ

جان میلز در نقش لرد استیونسون

تیموتی وست در نقش سر هنری لایتون

باربارا لین در نقش خانم دویل

جرمی بریت در نقش دکتر بارتون

اولیویا کولمن در نقش پاتریشیا کانتی

جیمز کالیس در نقش گای فوربس

ریچارد گریفیثس در نقش آقای پارکر

ایملدا استاونتون در نقش خانم بلایت

جان کورت در نقش سر هکتور بلایت

جان گیلگود در نقش آقای پارکر

جون سیمونز در نقش خانم لترپندل

کریستوفر لی در نقش کانُن رینولدز

جالب است بدانید سوشی برای ایفای نقش پوآرو، تمامی رمان‌های پوآرو و داستان‌های کوتاه آگاتا کریستی را خواند و از هرگونه توصیفی که از شخصیت پوآرو در این کتاب‌ها بود، یادداشت برداری کرد. او در گفتگویی با مجله استرند بیان کرد: «کاری که کردم این بود که، یک دفترچه یادداشت گذاشتم یک طرف و یک ستون بلند از کتاب در طرف دیگر، و بعد روزها و هفته‌های متوالی کتاب‌های آگاتا کریستی را شخم زدم و تمام چیزهایی را که در مورد شخصیت او نوشته شده بود، یادداشت کردم تا آنکه سرانجام به توصیفی دقیق از شخصیت وی دست یافتم. نه‌تنها وظیفهٔ من بود که بفهمم او چگونه آدمی بود، بلکه می‌باید تدریجاً خودِ او می‌شدم. حتماً باید قبل از شروع فیلم‌برداری، خودِ پوآرو می‌شدم.»

سریال پوآرو

خلاصه داستان سریال پوآرو

پس از پرداختن به ساعت پخش سریال پوآرو از شبکه تماشا سراغ قصه‌ی این مجموعه می‌رویم که داستان آن درباره‌ی هرکول پوآرو، یک کارآگاه بسیار باهوش بلژیکی است که با توانایی‌های بی‌نظیرش در تجزیه و تحلیل و توجه به جزئیات، به حل پیچیده‌ترین معماهای جنایی می‌پردازد.

در خلاصه داستان سریال پوآرو آمده است: «پرونده‌های کارآگاه پوآرو معمولاً درباره‌ی قتل یک فرد ثروتمند یا نفوذی است. او با ظرافت و دقت بسیار به بررسی صحنه جرم، جمع‌آوری شواهد و پرسش از مظنونان می‌پردازد و سرانجام با استفاده از سلول‌های خاکستری معروف خود، قاتل را شناسایی کرده و نقشه‌اش را فاش می‌کند.»

در آخرین قسمت سریال که «پرده: آخرین پرونده پوآرو» نام داشت و بر اساس رمان پرده (آخرین رمان آگاتا کریستی) ساخته شد، همه‌ی آثار ادبی کریستی که در آن‌ها شخصیت‌های اصلی داستان‌ها وجود داشتند، به‌کار رفته بود.

سریال پوآرو

سوالات متداول

کدام بازیگرها در سریال پوآرو نقش‌آفرینی می‌کنند؟

در این سریال دیوید سوشی، هیو فریزر، فیلیپ جکسون، پولین مورن، کیکا مارکهام، اُرلا برِیدی، استیو دیلینی و فرانسیس بارکهام به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سریال پوآرو چند قسمت است؟

این مجموعه در 70 قسمت (13 فصل) 50 دقیقه‌ای ساخته شده است.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما