شناسهٔ خبر: 66688885 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

محاصره دریایی- زمینی مانع ایجاد پل ارتباطی رژیم صهیونیستی با خلیج فارس و اروپا شده است

شکست «آیمک»؛مرگ ناجی صهیونیست‌ها

وبگاه Truthout در گزارشی نوشت، تحمیل محاصره دریایی و زمینی بر رژیم صهیونیستی مانع برنامه‌های این رژیم برای ایجاد پل زمینی احتمالی است که آن را به کشورهای خلیج‌‌فارس و اروپا مرتبط می‌کند.

صاحب‌خبر -

این محاصره‌ به‌وسیله یمن، پروژه گذرگاه اقتصادی میان هند، غرب آسیا و اروپا (IMEC) را که رژیم صهیونیستی بخش اساسی آن است، تهدید می‌کند.پروژه آیمک با هدف ارتباط آسیا و اروپا به یکدیگر به وسیله خطوط راه‌آهن و بنادری است که از هند آغاز می‌شود و با عبور از امارات، عربستان، اردن و رژیم صهیونیستی به یونان در جنوب‌شرقی اروپا می‌رسد. ضربه نهایی به پروژه آیمک زمانی وارد شد که امارات یادداشت تفاهمی با ترکیه، عراق و قطر برای تأمین مالی پروژه جاده توسعه در رقابت با پروژه آیمک امضا کرد. این پروژه شامل جاده‌ای به طول ۱۱۹۰کیلومتر برای کامیون‌های حمل بار و خط ریلی دوگانه برای قطارهای مسافری و باری است که آسیا را به اروپا متصل می‌کند.  توقف حرکت کشتی‌های تجاری و غیرتجاری رژیم اشغالگر صهیونیستی در دریای سرخ، اقتصاد این رژیم غاصب را بحران زده‌تر از قبل کرده است. این روزها حمل و نقل دریایی صهیونیست‌ها تحت تأثیر جنایاتی که این رژیم در جنگ غزه صورت داده، تبدیل به پاشنه آشیل این رژیم در عرصه صادرات و واردات شده‌؛ بحرانی که حداقل تا زمان جنگ غزه قابل حل نبوده و در آینده نیز به‌سادگی قابل حل نخواهد بود. ‌نگاهی به هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در پی عملیات طوفان‌الاقصی نشان می‌دهد وضعیت اقتصادی به سران رژیم‌اشغالگر اسرائیل اجازه نمی‌دهد، جنگ را بدون سقف زمانی پیش ببرند. روزنامه یدیعوت آحارونوت عدد دیگری را مطرح کرد و نوشته است رژیم اشغالگر حداقل روزانه ۲۴۶میلیون دلار متحمل هزینه است. همچنین فایننشال تایمز گزارش کرد کسری بودجه اسرائیل در سال آتی(۲۰۲۴) به سه برابر افزایش خواهد یافت و به رقمی حدود ۵ تا ۸ درصد تولید ناخالص داخلی‌اش خواهد رسید. 

   
سکته اقتصادی صهیونیست‌ها 
هشدار اقتصاددانان صهیونیست نسبت به تأثیرپذیری رژیم‌اشغالگر صهیونیستی از بحران ناشی از جنگ غزه، موضوع دیگری است که نمی‌توان آن را نادیده انگاشت. شموئل آبرامسون، اقتصاددان ارشد وزارت دارایی رژیم صهیونیستی پیش‌بینی کرده است در نتیجه تجاوز این رژیم به نوار غزه، رشد تولید ناخالص داخلی به‌شدت کاهش یابد و در سال ۲۰۲۳ در ۲درصد تثبیت شود. آبرامسون براساس یک پژوهش اقتصادی که نتایج آن را اخیرا منتشر کرده، گفته است اعداد و ارقام پیش‌بینی شده از رشد در سال‌جاری به این معنی است که اقتصاد اسرائیل، وارد وضعیت رکود خواهد شد.مقاومت یمن از ابتدای شکل‌گیری تاکنون، عناصر قاطعیت، درایت و عملگرایی را به‌گونه‌ای هوشمندانه با یکدیگر ترکیب کرده و انعطاف‌پذیری تاکتیکی آن منتج به بروز دو پدیده همزمان شده است‌؛ یکی عدم درک دشمن از تاکتیک مقاومت یمن و دیگری گرفتاری آمریکا و متحدان آن در تله‌ژئو‌استراتژیک انصارا... .در این معادله، مقاومت یمن به‌گونه‌ای پازل‌های بازی را چیده که قدرت مانور راهبردی ـــ تاکتیکی غرب در دریای سرخ را به حداقل رسانده و اجازه احتمال‌سنجی و آینده‌پژوهی دقیق در قبال اقدامات مداخله‌گرانه آمریکا و متحدانش را به آنها نداده است.این مقاومت هوشمندانه در جریان جنگ غزه تبلور عینی و مثال‌زدنی پیدا کرد‌؛ جایی که انصارا... حرکت خود را از شلیک موشک‌های هشدار‌آمیز به ناوهای آمریکایی در دریای سرخ و بمباران ایلات (در اراضی اشغالی)آغاز کرد و متعاقبا با بستن شریان اقتصادی صهیونیست‌ها و اخلال تأثیرگذار در روند صادرات و واردات دریایی رژیم اشغالگر صهیونیستی تکمیل کرد. متعاقبا واشنگتن تلاش کرد با ارسال پیام‌های هشدار‌آمیز و خلط مرز بازدارندگی و اقدام در مواضع اعلامی مقامات خود، مانع استمرار مقاومت هوشمندانه و قاطعانه یمنی‌ها در حمایت از مردم غزه شود اما انصارا...نشان داد قواعد رصد بازی دشمن را نیز مانند قواعد نبرد میدانی با آنها به‌خوبی آموخته است. 

نظر شما