شناسهٔ خبر: 66688469 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

آسمان کشور تا هفته آینده بارانی است + جزئیات

بارش باران با شدت و ضعف در نقاط مختلف کشور تا اوایل هفته آینده ادامه دارد. هشدار نارنجی امروز پنجشنبه (۲۷ اردیبهشت) برای ۵ استان صادر شده‌است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور اعلام این خبر به همشهری گفت: «امروز پنجشنبه (۲۷ اردیبهشت) بارش باران در شمال غرب کشور، استان‌های مازندران، گیلان و گرگان، شمال شرق، شرق، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، فارس، بوشهر، مناطقی از کرمان، یزد، اصفهان، خوزستان و شمال سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود. این مناطق همچنین فردا جمعه (۲۸ اردیبهشت) نیز شاهد بارش باران خواهند بود.»
فریبا گودرزی افزود: «هشدار نارنجی امروز پنجشنبه(۲۷ اردیبهشت) برای نیمه شمالی خراسان رضوی، شمال آذربایجان شرقی و اردبیل، کهگیلویه و بویراحمد و نیمه شمالی فارس صادر شده‌است.»
در هشدار نارنجی هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی از جمله اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌های فصلی و بروز صاعقه را سبب شود. هشدار نارنجی رنگ برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.
گودرزی ادامه داد: «وزش باد شدید نیز امروز پنجشنبه (۲۷اردیبهشت) برای شرق کرمان در حد هشدار نارنجی است که می‌تواند سبب خیزش گرد و خاک و در مناطق مستعد بروز توفان شن شود. خودداری از رفت وآمدهای غیر ضروری برای افراد سالمند و بیمارهای تنفسی و قلبی، آمادگی دستگاه‌های امدادی به‌ویژه مراکز بهداشتی، پرهیز از فعالیت کویرنوردی و اطمینان از استحکام سازه‌های موقت توصیه می‌شود.»
خلیج فارس و تنگه هرمز تا ۴ روز آینده، دریای عمان شنبه(۲۹ اردیبهشت) و یکشنبه(۳۰ اردیبهشت) و دریای خزر از شنبه(۲۹ اردیبهشت) تا دوشنبه(۳۱ اردیبهشت) مواج است.
وزش باد در تهران امروز پنجشنبه (۲۷ اردیبهشت) ادامه دارد. نوسانات دمایی پایتخت نیز بین ۱۸ و ۲۸ درجه سانتی‌گراد است.

بیشتر بخوانید:
هشدار نارنجی در کدام استان‌ هاست؟ | بارش‌ ها تا هفته آتی ادامه دارد

نظر شما