شناسهٔ خبر: 66688307 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سخنگوی سازمان ملل متحد؛

۶۰۰ هزار نفر از ساکنان رفح آواره شده اند

فرحان حق معاون سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد، گفت: از ششم ماه مه تاکنون یک چهارم ساکنان رفح یعنی حدود ۶۰۰ هزار نفر، آواره شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  فرحان حق معاون سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد، گفت: از ششم ماه مه تاکنون یک چهارم ساکنان رفح آواره شده اند.
این سخنگوی سازمان ملل متحد گفت که تا امروز، طبق گزارش «آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) حدود ۶۰۰ هزار نفر، یعنی یک چهارم جمعیت غزه، از ۶ ماه مه، در حالی که عملیات زمینی اسرائیل در آنجا ادامه دارد، از رفح آواره شده اند.
فرحان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل متحد، در جمع خبرنگاران در مقر این سازمان در نیویورک گفت: دفتر هماهنگی امور بشردوستانه (OCHA) اعلام کرد که تجاوزگری‌های زمینی و درگیری‌های سنگین همچنان در «دیرالبلح» در مرکز غزه و در «جبالیا» در شمال نوار غزه ادامه دارد. 

<div id="video-display-embed-code_11117930"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4235402/11117930?width=600&height=350"></script></div>


او افزود که بسیاری از خانواده‌هایی که اکنون در حال حرکت هستند، بار دیگر از ماه اکتبر آواره شده اند. صرف نظر از اینکه آنها جابجا شوند یا بمانند، غیرنظامیان غزه باید محافظت شوند. همه طرف‌ها باید همیشه به قوانین بین المللی بشردوستانه احترام بگذارند. این همچنین به این معناست که نیاز‌های ضروری غیرنظامیان از جمله غذا، سرپناه، آب و بهداشت باید در هر کجا که هستند برآورده شود.
این سخنگوی سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد که با صدور دستور‌های بیشتر برای تخلیه و بالا گرفتن عملیات نظامی، دسترسی به خدمات بهداشتی حیاتی در غزه همچنان کاهش می‌یابد.

فرحان حق، معاون سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد: درباره وضعیت غزه، همکاران ما از آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد (آنروا) می‌گویند که تا امروز، حدود ۶۰۰ هزار نفر، یک چهارم جمعیت غزه، از ۶ مه به دنبال عملیات زمینی اسرائیل از رفح آواره شده اند و این (روند آوارگی) ادامه دارد. دفتر هماهنگی امور بشردوستانه (OCHA) می‌گوید تجاوزگری‌های زمینی و درگیری‌های شدید همچنان در دیرالبلح در مرکز غزه و همچنین در جبالیا، در شمال غزه گزارش شده است. بسیاری از خانواده‌هایی که اکنون بار دیگر در حال حرکت هستند، از اکتبر بار‌ها آواره شده اند. غیرنظامیان غزه صرف نظر از اینکه جابجا شوند یا بمانند، باید محافظت شوند. همه طرف‌ها باید همیشه به قوانین بین المللی بشردوستانه احترام بگذارند. این همچنین به این معناست که نیاز‌های ضروری غیرنظامیان از جمله غذا، سرپناه، آب و بهداشت باید در هر کجا که هستند، برآورده شود. 
فرحان گفت: به گفته شرکای ما که روی رسیدگی پزشکی کار می‌کنند، بیمارستان صحرایی اندونزی در رفح از امروز از کار افتاده است. اکنون هشت بیمارستان صحرایی فعال وجود دارد، از جمله یکی که به تازگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با هماهنگی جمعیت هلال احمر فلسطین برای کمک به رفع نیاز‌های گسترده در رفح برپا کرده است.

نظر شما