شناسهٔ خبر: 66687807 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تجلیل از فعالان رضوی در تبریز

به مناسبت دهه کرامت و در آستانه سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) مراسم تجلیل از فعالان رضوی هیئت‌های حسینی در مسجد آیت الله انگجی تبریز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در مراسم تجلیل از فعالان رضوی با بیان اینکه تمام مفاهیم سازنده‌ای که در فرهنگ اسلامی ماست در دهه کرامت تداعی می‌شود گفت:، چون حرم حضرت معصومه (س) و حرم مطهر امام رضا (ع) کانون دعا، قرآن و نیایش بوده و دهه کرامت یادآور تحول آفرینی بانوان آسمانی است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: بهترین عمل در ایام دهه کرامت کسب علم و معرفت در راستای تقویت بنیه دینی و ترویج معارف مکتب اسلام و اهل بیت (ع) بویژه معارف ناب رضوی است و باید تلاش کنیم این معارف در جامعه حاکم شود.

امام جمعه تبریز اظهار داشت: این معارف باعث استحکام مبانی و تنها راه مصونیت از انحرافات است و اگر با این معارف آشنا باشیم از انحرافات دور خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی امام رضا (ع) را چراغ راه همگان برشمرد و دهه کرامت را یک فرصت مغتنم برای خادمین امام رضا (ع) برای ایجاد پیوند مستحکم بین جوانان و نوجوانان با قرآن، ائمه اطهار و معارف اسلامی دانست.

 وی با بیان اینکه هیئت‌ها می‌توانند نقش بسیار مهمی در جهت ایجاد تبیین معارف امام رضا (ع) در بین نوجوانان ایجاد کنند اظهار داشت: باید به دنبال افزایش محبت و مهرورزی بین مردم به برکت معارف رضوی باشیم و دهه کرامت یک ریشه اعتقادی، فرهنگی و بستری مناسب برای ترویج فرهنگ دینی است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم دهه کرامت را فرصتی برای افزایش تقوا، افزایش بصیرت دینی، توجه و بررسی بیشتر مبانی اعتقادی و اخلاقی بیان کرد و وجود مرقد مطهر امام رضا (ع) در ایران را منشا برکات فراوان برای کشورمان عنوان کرد.

روز نیک مسئول هیئت خادم الرضا (ع) تبریز گفت: دهه کرامت امسال کانون مرکزی خدمت رضوی تبریز به همراه کانون‌های مختلف در سطح شهر برای خدمت به علاقمندان امام رضا (ع) تلاش می‌کنند.

وی افزود: برگزاری میز خدمت در مصلای تبریز، دیدار از آسایشگاه جانبازان، غبارروبی گلزار شهدا، همایش دختران خورشید، شب شعر ملکوت هشتم و دیدار با زندانیان تبریز از برنامه‌های دهه کرامت در هیئت خادم الرضا (ع) تبریز است.

نظر شما